fbpx

יעל גרמן קיבלה אות הוקרה מיוחד פועלה למען קהילת הלהט”ב

גרמן קיבלה את האות במהלך ועידת הגאווה הטלוויזיונית הראשונה ILGBT שהועברה במלואה בשידור ישיר בטלוויזיה בערוץ רשת 13 | "הגיע הזמן להשלים את הפער ולחוקק את החוקים שצריך בשביל שנהיה מדינה מתקדמת"
יעל גרמן צילום הגר בדר
צילום: הגר בדר

ועידת הגאווה הטלוויזיונית הראשונה ILGBT, התקיימה אתמול במרכז עינב ת”א והועברה לראשונה במלואה בשידור ישיר בטלוויזיה בערוץ רשת 13. הועידה עסקה בכל הנושאים המשפיעים על חיי הקהילה הגאה ונוגעים לחיי כל הישראלים תעסוקה, ציונות, ספורט, תרבות, פוליטיקה, זכויות ורווחה.

במסגרת הועידה הוענק אות הוקרה מיוחד לשרה לשעבר יעל גרמן על פועלה למען קהילת הלהט”ב בתקופתה כראשת עיר וכשרת בריאות. האות הוענק על ידי מחזיק תיק הגאווה בעיריית תל אביב- יפו איתי פנקס ארד.

“אין ספק שנבחרי הציבור מפגרים אחרי הציבור”, אמרה גרמן עם קבלת האות, “אנחנו רואים לאורך כל הדרך שורה שלמה של חוקים נתקלים בהתנגדות בכנסת. רוב הציבור בעד פונדקאות, רוב הציבור בעד ברית הזוגיות, הציבור הוא נאור ומתקדם, הגיע הזמן להשלים את הפער ולחוקק את החוקים שצריך בשביל שנהיה מדינה מתקדמת.”

“מתחולל בעשור האחרון תהליך דרמטי” אמר איתי פנקס ארד:, שהעניק לה את האות, “בעשרות יישובים כבר התמודדו ונבחרו נציגי ציבור להטבים, כולם מחויבים ומחויבות למאבק לשוויון. לקול הפוליטי שלנו כקהילה יש משמעות וכבר עכשיו צריך לדאוג שהמגמה הזו תימשך גם בבחירות הבאות. המאבק שלנו יתממש ככל שמרכז הכובד של החלטות אזרחיות יעבור לשלטון המקומי. הגיע הזמן להפקיד יותר כוח בידיים של ראשי הערים ונבחרי הציבור ולאפשר להם לייצג בצורה הטובה ביותר את רצון התושבים. שמעתם על כך בהרחבה גם מהאורחים בפאנל האחרון.”

יש מילה אחת שהיא מעל לכל: שוויון

בועידה, בהנחיית רותם ישראל ומתן חודורוב השתתפו הנשיא ראובן ריבלין, שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שר הביטחון וסגן ראש הממשלה בני גנץ, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שר הבריאות ניצן הורוביץ, ראש עיריית ת״א יפו רון חולדאי, אניה בוקשטיין, אלה לי, לירון ויצמן, גיא זוארץ, מיכל וגילי צפיר, נריה קראוס, אורי קוואל, ינון מילס, חן אהרוני, דרור קונטנו, סילבי ז׳אן ולינור אברגיל.

בתחילת הועידה התראיין שר הבריאות ניצן הורוביץ אצל מתן חודורוב. הורוביץ התייחס לסוגיית הפונדקאות לאחר שחודורוב חשף כי הוא עצמו נמצא בראשיתו של הליך פונדקאות. “המצב של הפונדקאות הוא בלתי נסבל, היום לפי חוק מותר לעשות פונדקאות לזוג נשוי, וזוגות מאותו מין לא יכולים לעשות את זה, יש גם עתירה בעניין הזה של איתי ויואב פנקס- ארד. המטרה היא ככל שזה תלוי בי להשוות את המצב”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

הורוביץ התייחס גם לתפקידו כשר הבריאות: “יש מילה אחת שהיא מעל לכל: שוויון. מערכת הבריאות צריכה להיות ציבורית, אני מדגיש את זה ובתוך הציבורית צריך שיהיה שוויון, שלכל אדם יהיה טיפול שווה, בראש העניין זה הכשרה של צוותים רפואיים שאני מתכוון לקדם, כדי שלא תהיה מבוכה ובושה שגורמת לכך שלהט”בים יימנעו מלקבל טיפול. עוד קבוצה שחייבת לקבל דגש מיוחד היא קהילת הטרנסג’נדרים”.

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה להסדרי התחבורה לקראת מצעד הגאווה שיתקיים ביום שישי הקרוב בתל אביב.

“השהנו את העבודות ברכבת בשישי הקרוב ויהיו רכבות מתוגברות למצעד הגאווה. עד השעה 16:00 יהיו רכבות שיגיעו בקו הצפוני על מנת לאפשר לקהל לבוא ולחגוג”, הסבירה מיכאלי והוסיפה: “החזון המרכזי שלי לכהונה הוא להרחיב באופן ניכר את הנגישות לתחבורה כאמצעי להגיע לכל מקום. הדבר המרכזי הוא ביטחון אישי בתחבורה הציבורית. נשים מועדות יותר לפגיעה כמו גם חברי וחברות הקהילה הגאה. נשים לנגד עיננו לחזק את הביטחון האישי בתחבורה הציבורית, זה כולל גם הכשרה לנהגות ולנהגים.”

השרה לשוויון חברתי מירב כהן הציגה בועידת הגאווה המרכזית של רשת 13 והמרכז הגאה של עיריית תל אביב- יפו את תכנית המשרד לקהילה הגאה.

“דרך מנגנון של קול קורא, כל רשות שתתחיל להפעיל תכנית למען הקהילה הגאה, על כל שקל שהרשות תביא- אנחנו נביא 9 שקלים. עד עכשיו פנו 74 רשויות מקומיות להשתתף בתכנית, פנו לא רק הרשויות שבמרכז אלא גם ירוחם, עכו וגם המועצה אפרת”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן