fbpx

הממשל האמריקאי הורה למרכז לבקרת מחלות: לא להשתמש במונח “טרנסג’נדר” במסמכים רשמיים

הממשל האמריקאי פרסם רשימה הכוללת שבע מילים אסורות לשימוש במסמכי תקציב של הסוכנות לבקרת מחלות, בהן המילים 'טרנסג'נדר' ו'זכאות'. "מעולם לא נתקלנו בהנחיות עבודה על רקע אידיאולוגי. איסור השימוש במילים משפיע ישירות על עבודתן של כמה מחלקות בסוכנות"
CDC
CDCRaed MansourCC BY 2.0

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) קיבל הוראה שלא להשתמש יותר במונח טרנסג’נדרים במסמכי התקציב הרשמיים.

במסגרת האיסור החדש, קיבלו פקידי המרכז מהממשל רשימה של שבע מילים וביטויים שאינם מורשים לשימוש בדוחות התקציב שלהם. בין הרשימה נמצאות המילים ‘טרנסג’נדר’, ‘מגוון’, ‘פגיע’, ‘זכאות’, ‘עובר’ והביטוי ‘מוכח מדעית’, כאשר בחלק מהמקרים מציע המסמך ביטויים חלופיים לשימוש, ובחלק לא.

במקביל להעברת הרשימה לשימוש עתידי, מסמכי הצעות לתקציב הפדרלי שכבר הוגשו וכללו את המילים שברשימה, נשלחו חזרה לסוכנות ל”תיקון”.

הרשימה, שהועברה לידי המרכז בשבוע שעבר, נחשפה בפני קובעי המדיניות של המרכז במהלך תדרוך מקצועי ארוך.

אליסון קלי, מנהלת בכירה במשרדי ה- CDC שהובילה את התדרוך, לא הסבירה מדוע נאסרו ביטויים אלה וטענה כי היא רק צינור המעביר את המידע אל הסוכנות. אך כל הנוכחים במפגש אמרו כי היה ברור שאיסור השימוש במילים שברשימה במסמכי בקשות תקציב, מקשה ואף מונע ממחלקות שונות בסוכנות מלהגיש בקשות תקציב בנושאים הקשורים לבריאות טרנסג’נדרים והפלות.

“מעולם לא נתקלנו במצב בו העבודה שלנו מושפעת ממניעים אידיאלוגיים, או שביטויים מסוימים נאסרו ממסמכי תקציב משום שהם נחשבו שנויים במחלוקת”, אמר אנליסט וותיק של CDC, שבמסגרת תפקידו מנסח את תיאורי עבודת הסוכנות עבור תכנית התקציב השנתית של הממשל, “האיסור מתקשר ישירות לתקציב ולחומרים התומכים שיועברו לשותפי ה- CDC ולקונגרס, ותכנית התקציב מעוצבת בדרך כלל על מנת לשקף את סדר העדיפויות של הממשל”.

לדעתו, השקט היחסי בו עבר הנוהל החדש לא יישמר לאורך זמן, במיוחד כאשר הוא יגיע למדענים בארגון.

“החדשות על האיסור על מילים מסוימות עדיין לא התפשטו לקבוצת המדענים הרחבה יותר ב- CDC, אך סביר להניח שהן יגרמו לתגובה חריפה”, אמר, “איסור השימוש במילים משפיע ישירות על עבודתן של כמה מחלקות בסוכנות, בהן המרכז הלאומי לחקר ה- HIV / איידס, העוסק בתכניות למניעת HIV בקרב אנשים טרנסג’נדרים ולצמצם פערים בריאותיים, והמומחים לנושא לא יישבו בשקט”.

מחלקת שירותי הבריאות הסירה מהאתר מידע על להט”בים

השאלה כיצד להתמודד עם נושאים כגון נטייה מינית, זהות מגדרית וזכויות הפלות – נושאים שזכו לחשיפה משמעותית בממשל אובמה, צצו שוב ושוב בסוכנויות הפדרליות מאז נכנס טראמפ לתפקיד הנשיא.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

סוכנויות העוסקות בבריאות, משפט, חינוך, דיור ופיתוח עירוני, כבר שינו חלק מהמדיניות שלהן ואת הדרך בה הם אוספים מידע ממשלתי על להט”בים אמריקאים.

כך למשל הסירה בחודש מרץ מחלקת שירותי הבריאות שאלות לגבי נטייה מינית וזהות מגדרית בשני סקרים המיועדים לקשישים וכן הסירה מידע על להט”בים אמריקאים מאתר האינטרנט שלה. דוגמא נוספת היא הנהלת המחלקה לילדים ולמשפחות, שגנזה דף המתאר שירותים פדרליים הזמינים ללהט”בים ובני משפחותיהם, כולל מידע לגבי אימוץ וקבלת עזרה אם הם קרבנות סחר בבני אדם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן