fbpx

גאווה עולמית במדריד – המדריך לצועדים

בעוד 3 חודשים יצעד במדריד מצעד הגאווה העולמי. העיר מדריד לא מסתפקת במצעד עצמו ומתכננת ארועים, מופעים, כנסים ותחרויות ספורט למיליוני המבקרים שיגיעו לעיר. וודג' מגיש לכם את המדריך המלא לחופשת הגאווה שלכם
gay-pride-830811_640
Pixabay | cco

בראשון ביולי יצעד במדריד מצעד הגאווה העולמי. תחת הסלוגן VIVA LA VIDA יצעדו שלושה מיליון משתתפים שיגיעו מרחבי העולם אל העיר כדי להשתתף באירוע הגאווה הגדול בעולם, וגם אתם תהיו שם. (ואם עוד לא החלטתם אז זה הזמן להחליט ולהזמין טיסה).

40 משאיות יצאו מתחנת אטוצ’ה שבמרכז העיר בשעה 18:00. ויספקו את המוזיקה למיליוני הצועדים, שיצעדו ברחובות העיר עד לנקודת הסיום בפלאזה דה קולון, שם תערך ההופעה המרכזית.

אמנם המצעד הוא גולת הכותרת של אירועי הגאווה העולמיים במדריד, אך חגיגות הגאווה יתחילו כבר ב-23 ליוני עם מגוון אירועים בכל הסוגים והסגנונות שימלאו שבוע שלם של פעילויות ומסיבות.

ואם זה לא מספיק, הבחירה במדריד מספקת לכל האירועים האלו לוקיישן תיירותי מעניין ומרתק, שמציע אטרקציות משלו.

אז איך מסתדרים עם כל הטוב הזה? הכנו עבורכם את המדריך המושלם שיעזור לכם למקסם את הפאן ולהוציא את המקסימום מחופשת הגאווה העולמית שלכם במדריד.

לאקטיבים ולאקטיביסטים – פאנלים, כנסים ומפגשים חברתיים

המצעד העולמי במדריד הוא גם ציון דרך מקומי חשוב – השנה תציין הקהילה הגאה במדריד 40 שנה מאז מצעד הגאווה הראשון בעיר. המצעד, שנערך בשנת 1977, סימן את תחילתה של התנועה לזכויות הלהט”ב בספרד, שהייתה עד אז מדוכאת תחת שלטון דיקטטורי.

האירוע המיוחד הוא הזדמנות עבור העיר לחגוג 40 שנות גאווה במגוון אירועים בעלי אופי אקטיביסטי חברתי, שיתקיימו במהלך שבוע הגאווה:

פארק הגאווה – החל מה-28.6 ועד ל-2.7 יופעל בעיר פארק הגאווה worldpride park. בפארק תוכלו למצוא דוכנים של הארגונים הלהט”בים בספרד ושל חברות ידידותיות לקהילה. במתחם ההופעות של הפארק הופעות מוזיקה, מחול ותאטרון, וכן פעילויות חברתיות כמו שולחנות עגולים, סמינרים וסדנאות.

לילדים ולמשפחות יופעל בפארק אזור מיוחד, עם פעילויות המותאמות לילדים ומשפחות, וכוללות מופעים, ריקודים, סדנאות ועוד.

כנס זכויות האדם הבינלאומי – הכנס יעסוק בכל תחומי היום יום שבהם אנשים להט”בים חווים אפליה או חוסר שוויון, חינוך, בריאות, תעסוקה, תרבות וופוליטיקה. הנושאים יבחנו מנקודת מבט רוחבית, בהתחשב בממדים רבים של הקהיה הלהט”בית.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

למה רק לצעוד אם אפשר לרוץ?

במסגרת אירועי הגאווה במדריד יערכו  מספר אירועי ספורט גאים:

ב-25.6 יערך במדריד המרוץ הרשמי של הגאווה העולמית DIVERSITY RACE. מדריד תהיה הראשונה לקיים את המרוץ הרשמי של מצעד הגאווה העולמי. המרוץ נועד לקדם את המלחמה בלהט”בפוביה בספורט, לקדם את הנראות של נשים בספורט ולייצר פעילות ספורטיבית מגוונת, מכילה וסובלנית.

ב-23-25 ליוני יערכו משחקי הגאווה במדריד – טורניר הספורט הרשמי של אירועי הגאווה העולמיים. ספורטאים גאים מרחבי העולם יתחרו בתחרויות כדורגל, כדורסל, טניס, כדורעף, שחייה, צלילה וריצה.

ב-30.6 עד ה2.7 יערכו בעיר טורניר כדורגל נשים וטורניר טניס.

הספורטאים והספורטאיות מבינכם מוזמנים להירשם מראש לתחרויות, וכך גם ליהנות מאירוח של הספורטאים הספרדים במהלך ימי התחרות. אלו מבינכם שמסתפקים בצעידה במצעד, מוזמנים להגיע ולצפות בתחרויות ובמתחרים בשביל ההנאה.

להכיר את העיר

למרות שלמבקרים במהלך שבוע הגאווה נראה כי מסיבות ובארים הם כל מה שיש במדריד, אך מדריד היא עיר עם היסטוריה מרתקת המציעה לתייר אתרים רבים לבקר בהם, מהארמון המלכותי ועד לקתדרלות. נצלו את הביקור במדריד לפחות כדי לקחת סיור יומי באתרים העיקריים של העיר.

אל תשכחו לבקר בשכונות בגאות של העיר –  צ’ואקה נחשבת לשכונה הגאה הראשונה במדריד וממנה גם יוצא מצעד הגאווה, אך השינוי שעברה מדריד מתבטא גם בפיזור של התרבות הלהט”בית ברחבי העיר וכיום יש בעיר לא פחות משש שכונות גאות. – La Latina, Malasaña, Conde Duque, Letras and Lavapiés. נצלו את הימים שלפני או אחרי המצעד לבקר בשכונות הגאות של מדריד, לספוג וליהנות מההבדלים ביניהן.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן