fbpx

משפחת תמוז: ממציאים מחדש את הליך הפונדקאות

המקצוענות, היחס האישי והדרך שמאפשרת להוזיל עלויות. רועי רוזנבלט ניר, מנכ"ל משפחת תמוז, מספר על הדרך הייחודית שמציעה החברה על מנת להביא ילדים לעולם | שחר בן-פורת
תמוז1
רועי ורונן עם הילדים סער ורותם | צילום: פרטי

בשנה הקרובה עתיד להיוולד תינוק, שכמו 999 התינוקות שקדמו לו, נוצר בזכות “משפחת תמוז”, סוכנות הפונדקאות הוותיקה בישראל. עם נציגויות ב-12 מדינות בעולם ו-300 תהליכים המתרחשים בכל רגע נתון, תמוז היא סוכנות הפונדקאות הגדולה בישראל ואחת הגדולות בעולם. רועי רוזנבלט ניר, מנכ”ל משפחת תמוז, מסביר שאפשר להביא ילדים לעולם בדרך ששוברת את הדעה הקדומה על התחום. כלומר, מחיר אפשרי עם שירות מקצועי ובטוח, והכל עטוף ביחס אישי.

דרכים שונות להוזיל עלויות

“חרטנו על דגלנו להפוך את התהליך הזה לנגיש יותר”, מתייחס רוזנבלט ניר לסוגיה העיקרית המטרידה אנשים רבים. “הצלחנו לבנות תהליך שמאפשר לנו להוזיל עלויות. בעבר חשבו שצריך לשלם 160 אלף דולר ולפעמים יותר כדי להביא ילד לעולם בפונדקאות, אבל אנחנו עושים זאת אחרת”.

התהליך שמציעה תמוז מתרחש רובו ככולו בארצות הברית, אך מי שמבקש לחסוך בעלויות יוכל לשלב עבודה עם מרפאה מתקדמת הפועלת בהודו, בה ייווצרו העוברים. למרפאה יש אישור של ה-FDA, כך שהיא פועלת לפי התקנים המחמירים המקובלים בארצות הברית – אך עלות ההליך הרפואי נמוכה בהרבה. המשך התהליך מתרחש במרפאת הפריון האמריקאית Western Fertility Institute, השוכנת בלוס אנג׳לס ונחשבת לטובה ביותר בתחומה בארצות הברית, על פי מדדים של משרד הבריאות האמריקאי.

דרך נוספת להפוך את התהליך לנגיש יותר היא לתת להורים לעתיד את כל השירותים תחת קורת גג אחת. רבים מאמינים בטעות שאם יעשו את התהליך בעצמם, או ישירות מול מרפאה אמריקאית, הם ישלמו בסופו של דבר סכום נמוך יותר. בפועל, העובדה כי תמוז מספקת את כל השירותים הדרושים, כולל מציאת תורמת ביצית, פונדקאית ומרפאה, מאפשרת לחברה להוזיל עלויות עבור ההורים לעתיד. “מאחר שאנו סוכנות המנהלת למעלה מ-200 תהליכים חדשים כל שנה, עם הסכמים ארוכי טווח עם כל הגורמים הרלוונטיים, אנו מקבלים מחיר נמוך יותר מנותני השירותים”.

חשוב לציין שמי שידו אינה משגת לנהל תהליך פונדקאות בארצות הברית, יכול עדיין ליהנות ממסלול מקצועי עם תוצאות חיוביות בסופו, באמצעות התוכנית של תמוז באלבניה. “אנו מבינים היום שהמסלול בארצות הברית עדיין עשוי להיות יקר, ולכן אנו כל הזמן תרים אחר אפשרויות נוספות לפונדקאות בעולם”.

רכבת הרים רגשית עם תמיכה

הבחירה בתמוז טומנת בחובה יתרונות נוספים. אחד מהם הוא השליטה בתהליך, אומר רוזנבלט ניר: “אתה לא צריך להתנהל מול 4-5 גופים אלא מול גוף אחד המנהל עבורך את התהליך. כך אתה מחזיר לעצמך ממד של שליטה”.

יתרון נוסף הוא משך התהליך. אם לקוח בודד עשוי להידרש לזמן המתנה של שנה עד שנה וחצי עד למציאת פונדקאית, הרי שדרך תמוז זמן ההמתנה הוא חודשים ספורים, לעתים אפילו פחות. לשם כך תמוז עובדת עם פונדקאיות מכל רחבי ארצות הברית, בניגוד למרפאה או סוכנות מקומית העובדת רק עם פונדקאיות מהאזור בו היא פועלת.

כל זה נעשה, חשוב להדגיש, תוך סינון קפדני של הפונדקאיות, כולל בחינה של מצבן הבריאותי והערכה פסיכולוגית.

עבור ההורים לעתיד נותנת תמוז תמיכה מקיפה, שנמשכת לאורך כל התהליך וכוללת סדנאות שונות העוזרות לעבור את התהליך טוב יותר ולהתכונן לחיים החדשים. כמו כן עובד של תמוז מלווה אישית את ההורים לעתיד. “זו רכבת הרים רגשית”, אומר רוזנבלט ניר, “וחשוב שבחלקים הקשים של הדרך יש מי שנותן תמיכה”.

נותנים שקט נפשי – ותינוק

משפחת תמוז רואה את עצמה חלק בלתי נפרד מהמאבקים של הקהילה הגאה. החברה לוקחת חלק במאבק של הקהילה במדינות בהן היא פועלת, למשל דנמרק, שוודיה, ברזיל, אוסטרליה, וישראל כמובן. זאת בצד הפעילות השוטפת של החברה, המבוססת על הבטחה כי בסוף התהליך יגשימו ההורים לעתיד את חלומם לתינוק, כאשר התשלום כולו ידוע מראש, על כל השלבים והחלקים שלו. “זה נותן שקט נפשי”, אומר רוזנבלט ניר. “אתה יודע מראש כמה תשלם, ללא קשר למספר הנסיונות או הקשיים שבדרך, ובסופו של תהליך יהיה לך ילד”.

“זהו, עשינו את זה”

עוז ואליאור דני לנקרי עברו מסע ארוך ומרגש עד שהביאו לעולם את לי-יה הקטנה, שנולדה ביוני האחרון בארצות הברית. את התהליך שלהם בחרו לעבור עם משפחת תמוז ונהנו מליווי בכל שלב ושלב, גם ברגעים המאתגרים. “תמוז היא בראש ובראשונה משפחה”, מספר עוז באושר. “היחס האישי שקיבלנו פשוט היה יוצא מהכלל – התמיכה לאורך כל התהליך, ההתחשבות בכל צורך ובכל פרט. בתמוז לא נתנו לנו לוותר והבטיחו שהם יידעו לעשות כל מה שצריך כדי שנהיה הורים. הסיוע שהם נתנו היה בכל מובן אפשרי, כולל לבנות תוכנית מיוחדת עבורנו בארצות הברית”.

הזוג, שחגג לאחרונה 11 שנות זוגיות, עבר לא מעט אתגרים ומכשולים בדרך להורות. “התחלנו את התהליך במקסיקו, והניסיון הראשון אמנם החל ברגל ימין ואף נוצר הריון, אך נגדע בסוף שבוע 26 בלידה מוקדמת עקב דלקת בצוואר הרחם של הפונדקאית”. האובדן גרם לעוז ואליאור להלם עמוק ולזעזוע. “למזלנו, הצוות המקצועי של תמוז תמך בנו ולא נתן לנו לשקוע באובדן העובר. יצאנו לניסיון נוסף, אך לצערנו כבר בתחילתו המסלול במקסיקו נסגר. לאחר מחשבה מרובה החלטנו בסופו של דבר לעבור למסלול ארצות הברית – החלטה שהצריכה מאיתנו גיוס כסף נוסף”.

עוז ואליאור דני לנקרי עם לי-יה |  צילום: פרטי

תהליך הפונדקאות היה מורכב מכמה שלבים: “בשלב הראשון בחרנו תורמת ביצית. במקביל, נתנו זרע בישראל שנשלח למרפאת הפריון, שם נוצרו העוברים”. הם הכירו את סטפאני הפונדקאית באמצעות שיחת סקייפ. “זו האשה המדהימה שנשאה ברחמה את העובר עד סיום ההריון”, אומר עוז. “היא גרה באוהיו ומהתחלה הקשר בינינו היה מעולה”.

הקשר עם סטפאני כלל שיחות סקייפ ווואטסאפ כמעט יומיומיות. “היא עדכנה אותנו בכל שלב של ההריון, החל מקבלת ההודעה על קליטת ההריון, העברת תמונות שבועיות של תהליך גדילת הבטן, בדיקות רפואיות שהיא עברה וכד’. השקיפות שלה בכל התהליך נתנה לנו ביטחון ורוגע, למרות המרחק העצום בינינו. למעשה, הקשר בינינו נמשך עד היום, לאחר הלידה. היא אוהבת נורא את לי-יה והבטיחה לנו שתבוא לבקר אותה בישראל. היא קוראת לעצמה ‘דודה סטפאני'”.

עוז ואליאור מתייחסים לליווי הצמוד שקיבלו מתמוז גם באמצעות סדנאות ההכנה להורות. “ליוו אותנו גם באמצעות מפגשים שהתקיימו במהלך ההריון, כולל הפן הפסיכולוגי, עזרה ראשונה, טיפול נכון בתינוק, ועוד”.

את רגע הלידה הם לא ישכחו לעולם. “קיבלנו הודעה מסטפאני בשעה 17:50: ‘תגיעו עכשיו לבית החולים – ירדו לי המים’. תחושת ההתרגשות המהולה בלחץ, הנסיעה לבית החולים כאשר הלב בדופק 400, המתנה של מספר שעות עד 23:44 באותו יום שני, 10.6.19. הכל התנפץ באותה שנייה שלי-יה יצאה לאוויר העולם בצווחה חלשה ומתוקה. באותן שניות, מצאנו את עצמנו, אליאור ואני,  מסתכלים אחד השני, מתחבקים ובוכים כמו שלא בכינו מעולם. בכי משחרר, בכי של אושר, בכי של ‘זהו, עשינו את זה’. להחזיק אותה בפעם הראשונה בידיים, להריח אותה, כל אלה מחקו את כל המכשולים והמהמורות שעברנו”.


לתחילת המסע עם משפחת תמוז, צרו קשר 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן