fbpx

למען סמואל לואיז: הפגנות ברחבי ספרד לאחר רצח אכזרי של צעיר הומו

סמואל לואיז הותקף בשבת לפנות בוקר על ידי 12 גברים שהיכו אותו למוות לאחר שחשדו כי הוא מצלם אחד מהם. הרצח האכזרי עורר זעם רב בספרד והוציא אלפי מפגינים לרחובות הערים | "הם שדדו מאיתנו את גיל ההתבגרות שלנו, עכשיו הם גוזלים מאיתנו את חיינו"
סמואל לואיז

אלפי מפגינים מילאו את ככרות הערים המרכזיות בספרד בקריאה לצדק עבור סמואל לואיז בן ה-24, שנהרג בתקיפה אלימה ואכזרית בשבת לפנות בוקר בעיר א-קורוניה בגליציה. בזמן שהחוקרים עדיין מנסים למצוא את התוקפים ולבסס את המניע, אחד מחבריו של לואיז טוען כי המניע לתקיפה, שהחלה ככל הנראה בגלל אי הבנה, הוא הומופובי.

התקיפה התקיימה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שבת מחוץ לפאב מקומי בעיר, יומיים בלבד לאחר שמקומות הבילוי נפתחו מחדש מאז הוסרו הגבלות נגיף הקורונה. לואיז עמד עם כמה מחבריו מחוץ למועדון ודיבר בשיחת וידיאו בטלפון הנייד שלו. קבוצת אנשים שעברה במקום חשבה שהוא מצלם אותם, ואחד מחברי הקבוצה החל בהתקפות מילוליות שהתפתחו במהרה לאגרופים. התוקף עזב את לואיז והשאיר אותו ברחוב כשהוא חבול ומדמם, אך חזר כעבור כמה דקות עם 12 אנשים נוספים, שהמשיכו להכות את לואיז עד שאיבד הכרה.

לואיז פונה לבית החולים במצב קריטי שם נפטר מפצעיו.

ההתקפה הרצחנית עוררה זעם רב בספרד והובילה להפגנות זעם שהחלו בקורוניה והתפשטו לכל רחבי ספרד.

כיכר מריה פיטה בקורוניה התמלאה באלפי אנשים שהגיעו על מנת להביע את תמיכתם בחבריו ובבני משפחתו של לואיז. גם ידידותיו של לואיז, שהיו איתו במהלך התקיפה, נכחו בהפגנה. המשתתפים החזיקו שלטים בהם האשימו את הרוצחים בפשע שנאה – “הם לא הרגו אותו, הם רצחו אותו”, “הוציא פשיסטים מהשכונות שלנו” ו-“הם הרגו את סמואל בגלל שהוא הומו”, היו כמה מהסיסמאות שנשמעו בכיכר. משפחתו של לואיז בחרה שלא להגיע להפגנה, אך אביו העביר מסר למפגינים בו קרא להם שלא להפוך את רצח בנו ל”דגל”.

Demonstration in memory of Samuel Luiz in A Coruña
| Fernando Losada Rodríguez | CC BY-SA 4.0

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

הפגנות מחאה נוספות התקיימו ברחובות הערים באסטוריאס, אראגון, קסטיליה ולאון, קטלוניה, קסטיליה-לה מנצ’ה, ולנסיה, לה ריוחה, מורסיה, אנדלוסיה ומדריד.

“אנחנו כאן בשביל סמואל, אבל לא רק בשבילו, אלא עבור כל מי שסבל או עלול לסבול מהתקפות הומופוביות”, צעק דייגו רוביה, בן 21 שהשתתף בהפגנה שנערכה במדריד והובילה לעימותים בין השוטרים לבין המפגינים, “הם שדדו מאיתנו את גיל ההתבגרות שלנו, עכשיו הם גוזלים מאיתנו את חיינו”.

כ-48 שעות לאחר המקרה הודיעה משטרת ספרד כי עצרה שלושה גברים, מתוך שניים עשר הגברים שככל הנראה השתתפו במתקפה האכזרית. חוסה מיונונס, נציג ממשלת ספרד בגליציה, אמר כי המשטרה חוקרת האם ההתקפה על לואיז מונעת מהומופוביה והסביר כי “התקפה הומופובית היא אחת ההשערות, אך שום דבר אינו נשלל בשלב זה של החקירה”.

הרצח של סמואל לואיז התרחש פחות משבוע לאחר חגיגות הגאווה בספרד וימים לאחר שממשלת ספרד אישרה טיוטת חוק להגנה ולחיזוק זכויותיהם של הלהט”בים במדינה. לפי נתוני משרד הפנים הספרדי, בשנת 2019 הגיעו לרשויות בספרד 278 דיווחים על פשעי שנאה הקשורים לנטייה מינית או זהות מגדרית, עלייה של 8.6 אחוזים לעומת השנה הקודמת. סוכנות האיחוד האירופי לזכויות יסוד הבהירה כי רק חלק קטן מפשעי השנאה מדווחים למשטרה.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן