fbpx

ולתפארת מדינת ישראל – הרגעים הגאים של טקסי יום העצמאות

נחנקנו מהנאום המרגש של יעל שרר, חייכנו כששרית חדד שרה 'עכשיו התור לאהבה', ומחר נצפה בלוחמת הטרנסג'נדרית הראשונה בפיקוד העורף מקבלת את אות מצטיינת הנשיא | יום הולדת 74 שמח ישראל
עצמאות 74

שוב הגיע היום בשנה בו אנחנו מניחים את הציניות בצד ומתרגשים מהטקס המסורתי של יום העצמאות.

אמנם היו שנים שבהן זה היה לא כל כך פשוט, אבל השנה סיפק הטקס הרבה סיבות לגאווה, מהאזכור של הלומי הקרב ונפגעי הפוסט טראומה ועד להשתתפות של חיילי פרויקט “גדולים במדים”. וכמובן שגם הופעתה של שרית חדד, שזו אינה ההופעה הראשונה שלה בטקס הדלקת המשואות, אבל אחרי שיצאה מהארון, המילים “אחרי שעשינו מה שחלמנו, עכשיו התור לאהבה” מקבלות משמעות אחרת כשהיא שרה אותן בטקס של המדינה.

ואיך אפשר בלי גולת הכותרת של הערב, טקס המשואות המסורתי, והפעם עם שתי משואות מרגשות במיוחד, לפחות עבורנו.

הראשונה של הפעילה החברתית יעל שרר, מייסדת הלובי למלחמה באלימות מינית ואחת הדמויות המובילות במאבק למען נפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

בקול חנוק מדמעות, השיאה יעל את המשואה לכבודם של העוסקות במאבק נגד האלימות המינית, וריגשה את כל המדינה.

“אני, יעל שרר, בת הלין שרר מגיד, משיאה משואה זו לכבוד האחים והאחיות שלי, הנפגעים והנפגעות. היו שביקשו לגזול את כבודנו. היום, אנחנו מקבלות ומקבלים אותו בחזרה. אין לנו במה להתבייש. לא אנחנו נסתיר את פנינו. לכבוד בני המשפחה, החברים והאנשים הטובים, שגם כשהאמת קשה מנשוא בוחרים להאמין, לחבק, ולתת כוחות ואומץ. לכבוד כל מי שמספרים את סיפורם בגוף ראשון, בלי פחד, ומקדמים עשייה לאומית ושינוי מערכתי במאבק באלימות מינית. לכבוד האמונה שגם אם הדרך ארוכה, אפשר לרפא ואפשר לתקן. ולתפארת מדינת ישראל”.


משואה נוספת היא של הזוג מיקה ואורי בנקי, הוריה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים בקיץ 2015. מיקה ואורי הקימו את עמותת “דרך שירה בנקי” המפגישה בין א.נשים מכל קצוות החברה הישראלית ומקדם היכרות וכבוד הדדי.

“אנו משיאים משואה זו לכבוד אלו הבוחרים ללמד את הטוב במקום לגנות את הרע, ועוסקים בקירוב ולא בהרחקה, בחיבור ולא בהפרדה, בתיקון ולא בנקמה. לכבוד אלו המאמינים שאי הסכמה איננה שנאה, שתתכן מחלוקת ללא אלימות. לכבודה של הדמוקרטיה הישראלית המזמינה את כולנו להשמיע את קולנו, ולפעול ולשנות מתוך כבוד הדדי וראיית האחר. לכבוד ילדינו וכל ילדי ישראל, שהעשייה שלנו היא למענם. לכבוד חצי הכוס המלאה. ולתפארת מדינת ישראל”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

ציון דרך נוסף בחגיגות יום העצמאות יתרחש מחר, כאשר סמלת נועם שחר תקבל את אות מצטיין הנשיא. לאחר שהפכה ללוחמת הטרנסג’נדרית הראשונה בפיקוד העורף, סמלת שחר תהיה בין 120 החיילים והחיילות שיזכו באות מצטיין הנשיא בטקס שיערך בבית הנשיא.

שחר תקבל את האות על הצטיינות במילוי תפקידה, על ביצוע התפקיד מעל ומעבר למוטל עליה ועל כך שהיא משמשת דוגמה אישית. והיא מהווה דוגמה בהרבה מישורים.

“היה לי חשוב להראות נוכחות, שאנחנו כאן”, אמרה שחר, שבחרה לעשות את מסע הכומתה עם דגל הגאווה באפוד, “לפני שהתגייסתי היה לי ברור שאתגייס לקרבי. חיפשתי מידע ברשת על לוחמים ולוחמות טרנסים ולא מצאתי כלום. הרגשתי שאני חייבת להוכיח שזה אפשרי. בהתחלה פחדתי מה יגידו ואיך יגיבו, אבל הבנתי במהרה שרוב הפחדים היו בראש שלי. יש איתי בפלוגה לוחמים שלא פגשו מעולם הומו או לסבית, והיום אחד מהם הוא החבר הכי טוב שלי”.

צילום: דו”צ

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן