fbpx

הקהילה הגאה מציגה דרישותיה – צפו ברשימת הדרישות המלאה

במסיבת עיתונאים שנערכה במרכז הגאה הציגו ראשי הארגונים הגאים את דרישותיהם מהממשלה: מניעת פשיעה ואלימות כלפי הקהילה, הכרה במשפחות גאות, התאמת שירותי הרווחה, שוויון בבריאות, חינוך לסובלנות וקבלת הקהילה
Capture
צילום: דוברות האגודה למען הלהט”ב

ארגוני הקהילה הלהט”בית ופעילי מחאת השוויון כינסו הערב מסיבת עיתונאים בה הציגו את דרישות הקהילה לממשלה.

במרכז מסמך הדרישות עליו חתומים 14 ארגוני הקהילה עומדים שישה נושאי ליבה: מניעת פשיעה ואלימות כלפי הקהילה, הכרה במשפחות גאות, התאמת שירותי הרווחה לקהילה הלהט”בית, שוויון בבריאות, חינוך לסובלנות וקבלת הקהילה הגאה והקצאת משאבים לשם כך.

חן אריאלי יו”ר האגודה למען הלהט”ב: “השבוע האחרון הוכיח שהציבור הישראלי איתנו במאבק לשוויון. 50 אלף שובתות ושובתים שיצאו לרחובות מקרית שמונה עד באר שבע ו-100 אלף מפגינות ומפגינים בעצרת המחאה הגדולה ביותר אי פעם של הקהילה הלהט”בית עומדות ועומדים מאחורי הדרישות שהצגנו היום. אני אומרת לממשלה – שמעי את הקול שעולה מן הציבור ואמצי את מתווה ארגוני הקהילה לשוויון. המאבק יימשך עד שנקבל התחייבות ממשית לשינוי – לא בהצהרות אלא במעשים”.

“אנחנו נהיה השותפים הראשונים בכל תהליך של יצירת שינוי, לא בהצהרות אלא במעשים”, הבהירה אריאלי, “הקהילה הגאה נאבקת לקבל שוויון זכויות מלא. זוהי הזמנה לציבור הישראלי בירושלים: כולנו שווים ולכולנו מגיעה חירות ומגיע שוויון”.

לשאלות הכתבים מה יעשו אם דרישותיהם לא ייענו ענתה יו”ר האגודה למען הלהט”ב חן אריאלי כי “נמשיך את המאבק כמו שאנחנו פועלות עוד לפני המחאה הגדולה. יש לנו יכולת להרים תנועה משמעותית שמשפיעה. הבנו את זה במחאת האימוץ בקיץ שעבר. אנחנו צריכות לתפוס עמדות כוח ולשנות את יחסי הכוח. אנחנו צריכות להתפקד למפלגות ולשנות מתוך מבני הכוח כדי לקדם את הערכים שאנחנו מאמינים ומאמינות בהם”.

בקואליציית ארגוני הקהילה חברים: האגודה למען הלהט”ב, איגי ארגון נוער גאה, הבית הפתוח ירושלים, המרכז הגאה תל אביב, בית הקהילות חיפה, בית גאה באר שבע, עמותת אבות גאים, בת קול ארגון לסביות דתיות, חברותא הומואים דתיים, ארגון מעברים לקהילה הטרנסית, חושן חינוך ושינוי, הוועד למלחמה באיידס, מועדון ספורט גאה ותהל”ה.

צעדת השוויון לעבר ירושלים

בהמשך להצגת מסמך הדרישות, הוסיפה חן אריאלי והציגה את השלב הבא במחאה – צעדת ענק שתצא ביום שלישי הבא מתל אביב לכיוון ירושלים.  בצעדה צפויים להשתתף עשרות אלפי אנשים שיגיעו ביום חמישי למצעד הגאווה בירושלים.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

“מי שחושב שזה הסוף לא מבין באיזה מדינה הוא חי”, אמר ערן גלובוס יו”ר הבית הפתוח, “מסמך הדרישות וצעדת השיוון אל מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ב2.8 הם השלב הבא המאבק ואנחנו קוראים לכל הציבור בישראל להצטרף אלינו למחאה הלהט”בית הגדולה ביותר שנראתה פה”.

**עדכון**
מסמך הדרישות של ארגוני הקהילה הלהט”בית שפורסם אחר הצהריים זכה בתוך שעות ספורות לאלפי שיתופים ותגובות ברשת.
במסמך, שמציג שישה נושאי ליבה שבהם מבקשת הקהילה להוביל שינוי מהותי, נוסף הערב סעיף נוסף העוסק בהכרה בנישואים אזרחיים.

חן אריאלי יו”ר האגודה למען הלהט”ב: “ארגוני הקהילה הלהט”בית הם שותפים מלאים במאבק למען נישואים אזרחיים והכרה שוויונית בכל זוגיות. הנושא הזה הוא אחד הקונפליקטים המורכבים בחברה הישראלית ולכן חשוב לנו להשתתף במאבק כחלק מקבוצה רחבה, לא רק מתוך הקהילה, בין היתר כדי לא לאפשר לגורמים פוליטיים לייצר הפרדה בין זוגיות אזרחית הטרוסקסואלית לבין זוגיות אזרחית של בני זוג מאותו מין, כפי שכבר קרה בעבר.
זה היה השיקול שהנחה אותנו בהחלטה לא לכלול נישואים גאים במסמך הדרישות, ולהתמקד בנושאים פנים קהילתיים.
עם זאת, ארגוני הקהילה קשובים כל הזמן לקולות שעולים מתוך הקהילה, ולכן, אם לא היה ברור מספיק מהפרק שמתייחס לשוויון למשפחות הגאות, שחלק בלתי נפרד ממנו הוא בהכרה בזוגיות שלנו, נכתוב את הדברים שחור על גבי לבן”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Ccyclist הגב

    חסרה דרישה לחוק שיוויון כללי המונע אפלייה על רקע נטייה מינית וזהות או ביטוי מגדרי כפי שישנו במדינות מערביות רבות. בחוק הישראלי ניתן לכלול את ההגנות האלו בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. ההגנה של חוק יסוד חופש העיסוק היא חלקית ביותר הן בתחומי החיים שהיא מכסה והן בכך שהיא אינה כוללת זהות או ביטוי מגדרי.

    כמו כן הדרישה לשיוויון והכרה בזוגיות חייבת להיות דרישה לנישואין חד מיניים כמקובל במדינות המערב משום שכל מעמד אחר אינו מוכר בינלאומית לצרכי הגירה או רילוקיישן ויתכן שלא יוכר אפילו במצבים של תיירות גם במדינות בהן יש נישואין. ישנן מדינות רבות במסורת המשפט האנגלוסקסי והצרפתי שהחוק בהן מתנגד בתקיפות לכל סוג של מעמד אישות בלתי רשמי כגון מוסד הידועים בציבור העותמני הנהוג בישראל, קרובה עורכת דין בריטית אמרה לי במפורש ” There is no such thing in law as a common law wife “.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן