fbpx

“הנערה הדנית” בהקרנה חגיגית בת”א

זוכה פרס האריה הקווירי בפסטיבל ונציה, המגולל את סיפורה של לילי אלבה, האדם הראשון שעבר ניתוח לשינוי מין, יוקרן בפרמיירה חגיגית בת"א, בנוכחותו של דיויד אברסהוף, מחבר הרומן עליו מבוסס הסרט. הפרימיירה תתקיים ב – 4 בינואר בתל אביב, במסגרתה יגויסו כספים לפסטיבל הקולנוע הגאה
A018_C001_02111G
צילום: באדיבות סינמטק ת”א

ב-4 בינואר 2016 יתקיים בסינמטק תל אביב אירוע התרמה לפסטיבל הקולנוע הגאה. במרכז האירוע תתקיים הקרנת טרום בכורה לסרט זוכה פרס האריה הקווירי בפסטיבל ונציה והמוביל במרוץ ההימורים לאוסקר, “הנערה הדנית”. ההקרנה תתקיים באדיבות מפיצי הסרט בארץ, חברת “גלובוסמקס” וסרטי יוניברסל ובנוכחות הסופר דיויד אברסהוף מחבר רב המכר הנערה הדנית.

הנערה הדנית הנו יצירתו המדוברת של הבמאי טום הופר (עלובי החיים, נאום המלך) ובכיכובו של זוכה פרס האוסקר אדי רדמיין (התיאוריה של הכל), המגולל את סיפורה האמיתי של לילי אלבה,  האדם הראשון שעבר ניתוח לשינוי מין.

עלילת הסרט מגוללת את סיפורה האמיתי של לילי אלבה (1882-1931) ובת זוגה הציירת גרדה ווגנר. איינר ווגנר מתבקש על ידי בת זוגו לשמש כמודל לציור עבורה כאישה, לה הם קוראים לילי. בעקבות הציור מחליט איינר לשנות את שמו והופעתו החיצונית לנשית. בעידודה של גרדה הופכת לילי לאשה הראשונה שעברה ניתוח לשינוי מין. העניינים מסתבכים כאשר מופיע חבר ילדות של לילי ומתחיל משולש אהבים.


אחד השיאים הקולנועיים של השנה

אברסהוף, פרסם את הרומן הראשון שלו “הנערה הדנית” בשנת 2000. הספר, כמו גם הסרט, מבוסס על סיפור חייהם האמיתי של הציירת הדנית גרדה וגנר, ובעלה, הידוע כלילי אלבה וכאדם הראשון שעבר ניתוח לשינוי מין במאה ה- 20. בין שאר הספרים שכתב אברסהוף –  “עיר הוורד”, “פאסדינה” ורב המכר “האישה ה- 19″, אשר מכר יותר מ- 750,000 עותקים ברחבי העולם. אברסהוף שימש גם כעורך ראשי בהוצאת ראנדום האוס וערך ספרים של סופרים רבים ביניהם: דיויד מיטשל, צ’רלס בוק, בילי קולינס, דיאן קיטון וזוכת פרס נובל שירין עבאדי. כיום אברסהוף מלמד כתיבה באוניברסיטת NYU ופרינסטון וחי בניו יורק עם בן זוגו.

אנחנו מאושרים על ההזדמנות הנדירה לארח את אברסהוף במסגרת האירוע ולהציג יצירה קולנועית כה חשובה, המביאה אל המסך הגדול את הערכים שהפסטיבל מנסה לקדם”, אמר מנהל הפסטיבל יאיר הוכנר, “אין ספק ש”הנערה הדנית” הוא אחד השיאים הקולנועיים של השנה והוא גם מייצג את השינוי המתחולל כרגע בתעשיית הבידור ההוליוודית כלפי נראות של תכנים טרנסג’נדרים בטלוויזיה ובקולנוע”.

עוד בנושא:  יום הנראות הטרנסי בפסטיבל הקולנוע הגאה

“הסרט חשוב ומיוחד”, מוסיפה דורית ישי, סמנכ”ל הפצה של גלובוסמקס, “בואו של דיויד מוסיף נדבך משמעותי במאמצים המושקעים בהשקת הסרט בארץ”.

פסטיבל הקולנוע הגאה קיים מזה עשור בתל אביב. בקיץ 2015 בחר מגזין הקולנוע החשוב Indiewire בפסטיבל כאחד מעשרת פסטיבלי הקולנוע הלהט”בים שכדאי לבקר בהם, זאת השנה השנייה ברציפות. הפסטיבל, שמטרתו לקדם סובלנות ופלורליזם דרך תרבות קולנועית, משקיע בסרטים ישראלים, מארגן הקרנות סרטים ברחבי הארץ וקיים עד כה עשרות תכניות ישראליות בפסטיבלים בחו”ל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן