fbpx

ארה”ב תקלוט פליטים להט”בים מסוריה

ארצות הברית, שהתחייבה לקלוט 10,000 פליטים סורים נוספים, הודיעה כי תעניק עדיפות לפליטים להט"בים, כפי שנוהגות קנדה ובריטניה
ברק אובמה
Barack ObamaMarc NozellCC BY 2.0

בעקבות מלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה, התחייבו מספר מדינות לקלוט פליטים סוריים הנמלטים מאזורי הקרבות, ולשכנם באמצעות תכניות יישוב מחדש, כאשר העדיפות היא לקלוט את אלו השייכים לקבוצות הפגיעות ביותר – נשים, ילדים, נכים וניצולי התקפות אלימות.

אך אלו אינן הקבוצות הנרדפות היחידות. מלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה, והתחזקותו של ארגון המדינה האיסלאמית (דאע”ש) במדינה, מהווה סכנת חיים ממשית עבור האזרחים הלהט”בים. הארגון, הנוהג לקיים הוצאות להורג פומביות, כבר נטל את חייהם של עשרות גברים הומוסקסואלים ברחבי עיראק וסוריה, ואילץ קהילות להט”ביות מקומיות להימלט על נפשן.

קנדה ובריטניה, שהכריזו אף הן על תכנית דומה, כבר אישרו כי להט”בים יהיו בין אלה המוגנים על פי התוכניות שלהם. השבוע הצטרפה אליהן ארה”ב כשהודיעה כי גם היא תעניק עדיפות לסורים להט”בים.

התהליך שיישמנו מעניק עדיפות למיעוטים נרדפים, בין אם זה מיעוט גזעי מיעוט אתני, מיעוט דתי, או אדם להט”ב. שכן זה לא סוד שארגון דאע”ש פוגע ורומס את זכויות היסוד של אנשים אלו”.

מזכיר העיתונות של אובמה, ג’וש ארנסט, אישר את החדשות והסביר כי ארה”ב מתכוונת לכלול את הלהט”בים בין הקבוצות הנחשבות ל”פגיעות ביותר”.

בתגובה לדרישה להתחייב לקליטתם של 500 סורים להט”בים, אמר ארנסט כי במסגרת קליטתם של פליטים, ארה”ב אינה נוהגת לקבוע מכסות קבועות לכל קבוצת פליטים, אלא לתעדף את המקרים של אלו אותם היא רואה כפגיעים ביותר – בכללם אלו שהיו נתונים לעינויים ואלה הנרדפים בגלל השתייכותם למיעוט כזה או אחר. ארנסט אישר כי להט”בים נכללים בין הקבוצות הנרדפות להן תעניק ארה”ב עדיפות.

“אין מכסות שהוקצו, אבל התהליך שיישמנו מעניק עדיפות למיעוטים נרדפים, בין אם זה מיעוט גזעי מיעוט אתני, מיעוט דתי, או אדם להט”ב. שכן זה לא סוד שארגון דאע”ש פוגע ורומס את זכויות היסוד של אנשים אלו”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן