fbpx

ליינים וארגונים גאים קוראים להחרמת מצעד הגאווה בת”א

גוברות הקריאות להחרמה וביטול מצעד הגאווה בת"א - ארבעה ליינים כבר הודיעו על ביטול השתתפותם וזכו לתמיכה גורפת. ראשי האגודה יקיימו מחר מסיבת עיתונאים בנושא ביטול המצעד
zoti

zoti

הפרסומים על הקצאת 11 מיליון ש”ח לקידום התיירות הגאה בת”א הכעיסו רבים בקהילה, שטענו נגד פינקוושינג יקר במיוחד. בעקבות הפרסומים שלחה האגודה למען הלהט”ב מכתב ללשכת רה”מ, בו העלתה את הדרישה של ארגוני הקהילה להשוואת התקציב שהועבר לקמפיינים בחו״ל, לתקציבי הממשלה עבור הקהילה הגאה בישראל – 11 מיליון ש״ח אל הקהילה ולא על גבה.

המכתב של האגודה למען הלהט”ב לא זכה למענה, אך הפרסומים על המשך ההשקעה בתיירות נמשכו – הפעם עם הפרסום על צביעת מטוס של חברת ישראייר בצבעי הגאווה.

המהלך נתפס כציני בעיני רבים, שהחליטו לדבריהם, להפסיק ולשתף פעולה עם הניסיון של הממשלה לצבוע בוורוד את ישראל, בעוד מצבה של קהילת הלהט”ב בישראל רחוק מלהיות דומה.

הראשון לעשות מעשה היה ליין הנשים “זותי”, של בתי עזרי, קרן סוויסה ומורי באום, שפרסם פנייה נרגשת בה הכריז על החרמת המצעד ועל וויתור על המשאית בה זכה בהגרלת המשאיות שתקבלנה מימון מהעירייה. הכרזה שזכתה לעשרות שיתופים ולמאות לייקים ברשת תוך יממה.

“החלטתי לא לצעוד. אני לא יכולה לצעוד ולחגוג עם הקהילה שלי ובו בזמן לתת יד לחוסר השוויון המתמשך שאנחנו סובלות ממנו”, נכתב בפוסט, “ממשלת ישראל החליטה להשקיע תקציב עתק בסך 11 מיליון שקלים על מנת לקדם תיירות גאה לקראת המצעד בזמן שארגונים קהילתיים שעוסקים בקידום הזכויות שלנו, בחינוך נוער ובמיגור השנאה, נאבקים על הקיום שלהם בגלל מחסור בתקציבים. חוקים שמטרתם לקדם את הקהילה כשוות זכויות נופלים אחד אחרי השני בחסות אותה ממשלה שמשתמשת בנו ובמצעד על מנת להציג לעולם מצג שווא של שוויון זכויות וקדמה. אני רוצה שתהיה לנו את הזכות להתחתן (אחרי שני דייטים). אני רוצה שתהיה לנו אפשרות להקים משפחות כפי שנבחר להקים אותן. אני רוצה שתהיה לנו את האפשרות לחיות את האהבה שלנו מבלי לחשוש לחיינו.
את כל אלו הגיע הזמן שנדרוש ולכן אני לא צועדת. אני קוראת לחבריי וחברותיי הליינים, הארגונים, בעלי ובעלות העסקים, להצטרף אליי ולא לצעוד השנה כל עוד לא תוכח כוונה אמיתית לשינוי”.

כמה שעות מאוחר יותר, פרסם גם ליין ה”דרעק” כי הוא מצטרף ל”זותי” ולא יצעד השנה, ואחריו גם הסבן אילבן והטינופת.
“הממשלה מחליטה לא לעשות כלום כדי להפוך אותנו לאזרחים שווים אבל כן נותנת 11 מיליון שקלים כדי להשוויץ בנו”, נכתב בהודעה של הדרעק, “אנחנו אומרים בקול ברור שלא נקח חלק במצעד שלא תומך בבליינים שלנו ובקהילה שלנו. אנחנו נפגש שוב ושוב לחגוג ולהיות גאים במי שאנחנו… אנחנו נחגוג כאילו אין מחר, כמו שאנחנו יודעים ואוהבים. אנחנו נחגוג כדי להרים לעצמנו ולא בשביל אף אחד שחושב שיכול להרים על חשבוננו”.

לחזק את המצעדים מחוץ לתל אביב

פוסט דומה פורסם מספר ימים קודם על ידי נתנאל אזולאי, וגם הוא זכה לאלפי לייקים עד כה ולמאות שיתופים.
“תארו לכם שבעלי המועדונים הגאים מודיעים שהם סוגרים את שעריהם בשבוע הגאווה. שהצועדים והצועדות מודיעים שאין בכוונתם לצעוד במצעד הגאווה. שהתכנית לעשות קופה על חשבון הקהילה בשבוע הגאווה מבוטלת כי אין לה מענה. שכל הקהילה פעם אחת שותפה לרעיון שבו היא מודיעה שהיא לא תתן לממשלה לעשות על חשבונה קופה ולא תתן לממשלה להשתמש בה ולשקר לכולם שטוב פה ללהט”בים, ואחת ולתמיד מציבים תנאים ונלחמים על מה שמגיע לנו באמת: אם לא יהיה פה שוויון זכויות מלא אז לא תהיה פה תיירות גאה ורווחית. רוצים באמת למשוך תיירים למדינה גאה וליברלית? עשו שתהיינה זכויות לקהילה במקום לשקר שטוב פה.
המצעד הוא הפגנה וכך הוא צריך להיות ואנחנו יכולים להרים כזה מבלי אף תמיכה. יש לנו כוח ואנחנו יכולים לקבל את מה שמגיע לנו אם רק נדרוש את זה. אנחנו יכולים להפוך את המצעד למפגן בעל אופי ומשמעות אחרים ולהפגין. לקהילה הגאה יש הרבה יותר כוח מכפי שהיא חושבת”. אזולאי אף פתח עצומה ברשת תחת הכותרת לא צועדים – לא צועדות.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

קריאות נוספות שעלו הן שלא די בלהחרים את המצעד בתל אביב אלא שחובתנו היא לחזק את המצעדים שנותרו מחאתיים בירושלים, באר שבע חיפה

“רק להזכיר שהמצעד התל אביבי שתמיד היה פינקווש אחד גדול, הוא לא המצעד היחיד בארץ”, כתבה שירלי קליינמן, “רוצות לצעוד במצעדים שאשכרה צועדים במחאה (גם מול העירייה של אותה עיר עצמה)? בואו לירושלים, בואו לחיפה. בואו לכל מצעד קטן בפריפריה וחזקו אותו”.

פגישת ראשי הארגונים עם עיריית תל אביב

הקריאות לביטול המצעד אינן מגיעות רק מבעלי הליינים. נציגים של ארגוני הקהילה נפגשו הבוקר עם נציגי עיריית תל אביב על מנת לדון באפשרות של קיום הפגנת מחאה גדולה במקום המצעד.

“נפגשנו עם נציגי הקהילה בעיריית תל אביב לדון באירועי הגאווה המתקרבים והחלטנו לבחון את ביטול מצעד הגאווה אם דרישותינו לא יענו”, נמסר מהאגודה למען הלהט”ב, “השנה האחרונה היתה שנה טובה מאד לקהילות גאות ברחבי העולם אך רעה מאד לקהילה הישראלית. המציאות של להט״בים בישראל נתנה לנו הרבה סיבות להפגין ומעט סיבות לחגוג. ארגוני הקהילה הגאה העבירו לפני שבועיים מכתב לראש הממשלה ושר האוצר עם דרישה להגדלת תקציבי הקהילה, טרם קיבלנו מענה. אנחנו מגבים ומברכים את משרד התיירות על העברת התקציב ההיסטורי עבור קידום תיירות גאה לישראל, אלא שמצעד הגאווה שייך לקהילה הישראלית, לא לממשלה ולא לתיירים המבקרים. את המסר הזה אנחנו מבקשים לחדד. הפער הבלתי נתפס בין מצבה של הקהילה והתקציבים המועברים עבורה לבין המטוס הצבעוני והתקציב שמועבר לקמפיין המתדהר בקהילה בלתי נתפס. הקהילה הגאה החלה לצעוד לפני למעלה מ-20 שנה בהפגנת כוח ובדרישה להכרה ושוויון. בדרך הזו הביאה הקהילה להישגים רבים. אף ממשלה לא קידמה זכויות להט״ב על דעת עצמה, כולן פעלו בשל לחץ ציבורי ועבודה מאחורי הקלעים של חברי הקהילה. גם השנה, במיוחד השנה, המפעל המדהים של מצעד הגאווה שהקמנו, ישרת אותנו”.

מחר בשעה 16:00 תתקיים במרכז הגאה בתל אביב מסיבת עיתונאים משותפת של נציגי האגודה יחד עם נציגי הקהילה בעירייה ונציגי הארגונים, בה יציגו ראשי האגודה למען הלהט”ב את רשימת הדרישות המופנית לממשלה ובראשן השוואת התקצוב השנתי לארגוני הקהילה לתקציב שהוחלט להפנות לשיווק תיירות גאה בגובה 11 מיליון ש”ח, וכן ינהלו דיון לשיתוף ועדכון חברי/ות הקהילה בכל הקשור למצעד הגאווה 2016.

“אם מדינת ישראל רוצה לבנות שותפות עם הקהילה הגאה כמו השותפות שנבנתה בין עיריית תל אביב לקהילה בעשורים האחרונים אז היא צריכה להבין שיש לזה מחיר”, כתב יניב ויצמן, חבר מועצת העיר ת”א, “והמחיר הזה לא מסתכם במימון קמפיין תיירות גאה. הוא מצריך השקעה אמיתית בקהילה, בארגוני הקהילה ובקידום שוויון זכויות מלא. זה מצריך עבודה צמודה ויומיומית עם ארגוני הקהילה כדי לחבר אותם לעשייה ולרתום אותם לתהליך. גם עיריית תל אביב הבינה ומבינה שלא מספיק להשקיע בתיירות גאה. צריך להשקיע גם בהקמת מרכז גאה, גם בסבסוד ארועים גאים וגם בתמיכה לארגוני הקהילה. הכל ביחסיות והיגיון. עירית תל אביב מבינה שאם היא רוצה לעשות משהו שקשור לקהילה הגאה היא צריכה לדבר עם הקהילה הגאה. לשתף אותה בתהליך. לתת לה מקום ותפקיד”.

הסקר של וודג’:

[interaction id=”571341db1de2251249dc2877″]

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן