fbpx

לקבל כל נושא ולהפיק ממנו את המירב

סערת נושא המצעד הירושלמי - נדב שוורץ, רכז קהילה בבית הפתוח בירושלים, מסביר כיצד התבצעה הבחירה ומה מבחינתו המטרה מעכשיו
nadav_shwartz

עד כמה נמאס לי מהדברים שכותבים על נושא המצעד? עד כדי כך שהחלטתי לכתוב תגובה.

1. עמדתי: לא נקטתי עמדה. לא לפני הועדה, כששאלו אותי. גם לא בהצבעה, לא הצבעתי. אני חושב שכרכז קהילה התפקיד שלי לקבל כל נושא ולהפיק ממנו את המירב. ולכן לא רציתי לבחור. המנחה שלי אמרה לי שזו כנראה גישה נכונה.

2. המנהלת: כאשר הציעו לנו להצטרף שאלנו: אם באמת רוצים שנצטרף למרות שניתן לקהילה לבחור בעצמם נושא לאחר מכן? ענו לנו כן. במליאת החורף חברי העמותה בחרו ברוב את נושא: מבוגרי הקהילה.

3. הנושא ה’ארצי’: הקשת הביסית זה הנושא רק של המצעד בתל אביב. חיפה: רב תרבותיות. באר שבע: המצעד הראשון. ירושלים: דת ולהט”ב.

עוד בנושא:  מצעד הגאווה בירושלים - בנושא דת ולהט"ב

4. ועדת מצעד בירושלים: הוזמנו כל הארגונים, כל הקהילה, כוווולןם. איך אני יודע? אני שלחתי את המיילים. האיוונט פורסם בראש חוצות ואף נשלח מייל עדכון בתפוצה רחבה. בדיון פנימי האם לירושלמיים יהיו יותר “זכויות” בהצבעה הוחלט שלא, כי המצעד הוא לא רק ירושלמי. הגיעו מעל שישים איש.ה, כמו בשנה שעברה, הוסבר התהליך לבחירת הנושא והתהליך הכולל עד למצעד. כולם הוזמנו לקחת חלק בעשיה.

הועלו שניים עשר נושאים: כגון בי-סקסואליות, דת ולהט”ב, יציאה כנגד מה שקורה בצ’צ’ניה, א-מיניות, ועוד. הנושאים הועלו על ידי חברי וחברות קהילה.

הגישה שהובלנו היתה תמיד בעד, אין נושא לא טוב. אנחנו לא יורדים על נושאים, אלא מרימים. לאחר מכן התפצלו לקבוצות דיון ולאחר מכן נציגים הציגו את התוצרים.

הוחלט שאם לא יהיה רוב של מעל חמישים אחוז לאחד הנושאים יהיו בחירות חוזרות לשלושת הנושאים שקיבלו מירב הנקודות. זה לא קרה והלכנו לבחירות חוזרות. מקום שלישי היו שני נושאים ולכן היו ארבעה נושאים. לאחר ההצבעה הנוספת נבחר הנושא דת ולהט”ב

5. למה לא הנושא הזה: אני תמיד אעדיף נושאים שהם כמה שיותר רחבים וכוללים את כלל הקהילה הגאה/להטב”קית

6. למה כן הנושא הזה: להט”בים דתיים הינם קבוצה מוחלשת משני הצדדים, הן מצד הקהילה הגאה והן מצד הדתית. מבחינתי להגיד לנו לבחור, זה כמו להגיד לקהילה הביסקסואלית לבחור.

וכמו תמיד: מבחינה פנים קהילתית המטרה היא, לתת נראות קבוצה מוחלשת לחבק ולחזק אותה. מבחינה חוץ קהילתית המטרה היא לפנות אל הקהל הרחב בדרישה לשוויון זכויות, קבלה והכלה, במקרה זה עם דגש כלפי הקהילה הדתית. שנרצה או לא נרצה החיים של כולנו מושפעים ממנה, המון.

7. מה התפקיד שלי כרכז קהילה: האחריות שלי היא בעיקר האירועים מסביב למצעד ובמהלך השנה, וביתר דיוק התפקיד שלי הוא לאפשר לחברי קהילה לחלום ליזום ולייצר: אירועים, מפגשים, ועוד ברוח הדברים שכתבתי. ואני מזמין א.נשי ליצור!
רוצים לעשות משהו? אני פה כדי לעזור לזה לקרות. יש המוווון דברים לעשות, וצריך אתכן ואתכם.


הכותב הוא רכז קהילה בבית הפתוח בירושלים

עוד בנושא:  לצבוע בגאווה אירועים דתיים, לא לצבוע בדת אירועים גאים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן