fbpx

חכם, תם ורשע – 3 סרטים גאים שצריך לראות

שלושה סרטים להט"בים בחודש אחד הם סיבה למסיבה. גור רוזן ראה וחזר להמליץ
מסקרפונה

בימים אלה מוקרנים שלושה סרטים להט”בים משובחים ושונים מאוד זה מזה. אחד כבר לא מוקרן בקולנוע אבל כמה טוב שיש נטפליקס, ושניים עדיין בקולנוע אבל אל תבנו על זה שהם יהיו שם לעוד הרבה זמן.

הסרט החכם: לברוח

ציון בסולם גור -
5/5

וואו, איזה סרט. בדרך כלל יש לי הרבה מילים להגיד אבל הפעם כמה שאני אגיד זה לא יהיה מספיק. “לברוח” הוא סרט נפלא, מרגש ויוצא דופן. ולאו דווקא בגלל העובדה שמערכת היחסים שבמרכזו היא בין שני גברים.

זהו סיפורו האמיתי של אמין נוואבי, שנמלט בילדותו מאפגניסטן ועבר מסע תלאות עד שהגיע לדנמרק. לוקח לו הרבה זמן להתמודד עם טראומת הפליטות, ולהתמסר באמת לקשר זוגי עם אהובו הדני.

במשך 20 שנה נוואבי לא סיפר את הסיפור הזה לאיש, עד שהחליט לחלק אותו עם חברו הטוב, במאי הסרט – יונאס פוהר רסמוסן.

רסמוסן בחר לתעד את הסיפור הזה דווקא כסרט אנימציה. זוהי בחירה מאוד אמיצה, כי סרט דוקומנטרי עם סיפור כל כך מרתק עשוי לרגש יותר מסרט אנימציה. הבחירה הזו של רסמוסן היא שהופכת את הסרט הזה לכל כך ייחודי. הפסקול משובח והאנימציה כאן נהדרת – ולא דומה לשום דבר שראיתם בסרטים אחרים.

לא פלא שהסרט הזה עשה היסטוריה שאף סרט לא עשה לפניו – הוא מועמד ל-3 פרסי אוסקר בקטגוריות שמעולם לא הלכו יחד – קטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר, קטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר, וקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר. שילוב כזה זה לא קרה מעולם ב-94 (!) שנות אוסקר. אין ספק שמישהו שם באקדמיה מאוד רוצה שהסרט הזה יזכה, ובצדק.
“לברוח” הוא סרט מרגש ועוצמתי, ולנו כלהט”בים הוא נוגע אף יותר. אבל כאמור – כל מי שרוצה לראות קולנוע במיטבו ייהנה מ”לברוח”, והנקודה הלהט”בית פה היא לא המהות.

חוץ ממועמדויות לאוסקר הסרט זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס, ובעיניי הוא ללא ספק הסרט הכי טוב שראיתי השנה.

“לברוח” מוצג בקולנוע לב ולכו תדעו מתי הוא יירד. אז רוצו לקנות כרטיסים עכשיו.



הסרט התם: מסקרפונה

ציון בסולם גור -
4/5

“מסקרפונה” הוא סרט מתוק, תרתי משמע. הוא הוקרן לראשונה ב-TLVFest ועכשיו הוא מוצג בסינמטק – אבל לא לעוד הרבה זמן. זוהי קומדיה להט”בית איטלקית, ובאיטליה כמו באיטליה – הכל נשמע יותר טוב והגברים חתיכים למות.

מעשה באנטוניו, עקר בית שאוהב לבשל ונשוי לבעל קרייריסט. יום בהיר אחד עולמו של אנטוניו קורס, כשבעלו מודיע לו שהנישואים הסתיימו כי הוא מאוהב בגבר אחר.

אנטוניו, שוויתר על עבודתו ועסק עד כה רק במטלות הבית, מבין שהוא חייב להתחיל את החיים מחדש. הוא צריך למצוא מקום לגור בו, למצוא עבודה ולמצוא משמעות חדשה לחייו.

עוד בנושא:  מלאכים באמריקה חלק ב' – אירוע תיאטרוני נדיר

הוא מוצא חדר בדירת רווקים מעוצבת בבעלותו של דניס הקאמפי – שעסוק כל היום בלמצוא ולהביא זיונים הביתה. דניס מסדר לו עבודה במאפייה של לוקה, החתיך ממכון הכושר שבו אנטוניו מתאמן. ואת מה שמתרחש במטבח האחורי של המאפייה אתם יכולים כבר לנחש.

הקומדיה האיטלקית המקסימה והכיפית הזו תעורר בכם תיאבון – גם למאפים האיטלקיים שאנטוניו אופה, וגם לצוות השחקנים הלוהט.

מסקרפונה מוצג בסינמטק עד ה-16.3.22, אז מהרו להזמין כרטיסים לפני שהטוב הזה ייגמר. בבחירת סוג הכרטיס הזינו את הקוד WDG30 לרכישת כרטיס בהנחה.

 


הסרט הרשע: כוחו של הכלב

ציון בסולם גור -
4.5/5

ובקטגוריית הסרט המוערך ביותר השנה, הסרט המדובר ביותר השנה, אחד הסרטים החזקים של השנה והמוביל במספר המועמדויות לאוסקר השנה (12 אבל מי סופר) – הסרט “כוחו של הכלב”.

הסרט מתרחש בשנות ה-20 של המאה הקודמת, ובמרכזו שני אחים – פיל וג’ורג’ – שמנהלים ביחד את החווה שלהם במונטנה.

פיל (בנדיקט קמברבאץ’ הנפלא כרגיל) הוא בן בליעל רשע מרושע ורווק, וג’ורג’ (ג’סי פלמונס המצוין) הוא טיפוס נעים הליכות שמעוניין להקים משפחה.

כשג’ורג’ מתחתן עם רוז (קירסטן דאנסט בתפקיד דרמטי, הברקה מצוינת), היא עוברת לגור בחווה של האחים ביחד עם פיטר (קודי סמית-מק’פי), הבן הגיי שלה.

פיל הרשע מתנהג ברשעות גם לרוז וגם לבנה העדין. הוא לועג לפיטר על “נשיותו” וצוחק עליו בפני כולם, אבל – צוחק מי שצוחק אחרון. ומכאן אני לא מגלה יותר.

מי שביימה את הסרט היא ג’יין קמפיון – שמי שהיה פה בשנות ה-90 (יש מישהו? או שרק אני?) זוכר את הסרט הנפלא שלה מ-1993- “הפסנתר”, שזכה לפרסים רבים כולל שלושה פרסי אוסקר. קמפיון היא אחת האישה היחידה שזכתה בפרס דקל הזהב עבור בימוי.

אחרי כמה שנים טובות של עבודה כבמאית טלוויזיה היא חוזרת לביים סרט קולנוע, וכמעט 30 שנה אחרי – היא שוב מועמדת לאוסקר על הבימוי.

עובדה עצובה: רק שבע נשים היו מועמדות לפרס האוסקר לבמאי.ת הטוב.ה ביותר, וקמפיון ביניהם.
עובדה משמחת: ב-1993 היא הפסידה את האוסקר על הבימוי לסטיבן שפילברג (על “רשימת שינדלר”). השנה ספילברג שוב מועמד (על “סיפור הפרברים”) אז היא שוב מתמודדת מולו. אבל הפעם כל הסיכויים שהיא תנצח.

בעיניי, “כוחו של הכלב” הוא לא הסרט הכי טוב השנה, אך הוא בהחלט סרט מצוין – בעיקר בזכות הסיפור, המשחק והבימוי, וכמובן – בגלל הנקמה המתוקה.

“כוחו של הכלב” כבר לא משחק בקולנוע, אך תוכלו למצוא אותו בנטפליקס הקרוב למקום מגוריכם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן