fbpx

התשובה של המשרד לשוויון חברתי לטיפולי ההמרה: מיזם לתמיכה נפשית בנשים לט”ביות מהמגזר הדתי-חרדי

השרה לשוויון חברתי מירב כהן השיקה את הפרויקט להקמת אתר מקוון לתמיכה נפשית בנשים דתיות לט"ביות – מיזם משותף ראשון מסוגו של ארגון "בת קול" עם הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי | "נהיה כתף ואוזן קשבת עבור אותן נשים הזקוקות לפתרון ייחודי המתאים עבורן"
בתקול משרד לשוויון חברתי
צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי

נשים לט”ביות מהמגזר הדתי, מתמודדות עם קשיים ייחודים ושינויים דרמטיים באורח חייהן, בבואן להתמודד עם שאלת היציאה מהארון. נשים לט”ב דתיות חשופות לעיתים אף לאלימות מצד משפחתן, לניתוק כפוי מילדיהן, ריחוק מבתיהן וקהילתן וקשיים כלכליים שנגרמים מיצירת מעגל החיים החליפי. לאור חסמים אלו, נשים דתיות וחרדיות נוטות למעט בפניות לתמיכה וסיוע בעת גיבוש זהותן המינית.

אל תוך הקושי הזה, נכנסה בשנה האחרונה מגפת הקורונה. חלק מאותן נשים שבחרו לשנות את אורח חייהן, נאלצו לחזור חזרה בשל היעדר יכולת כלכלית שיצרה הקורונה, ונדרשו לחזור באופן כפוי אל אורח חייהן הקודם. נתונים שפורסמו לאחרונה מראים כי בשל משבר הקורונה, חלה עלייה של כ-40% בשיעור השימוש באינטרנט בקרב הציבור החרדי, ועל כן הפרויקט החדש נועד לספק תמיכה לאותן נשים, במסגרת פלטפורמה מקוונות, שלא תדרוש את חשיפת זהותן.

המיזם מציע מרכז תמיכה טיפולי וחברתי, מקוון, שיציע מגוון שירותים: ליווי אישי על ידי מתנדבות לט”ביות דתיות, פסיכולוגיות בעלות הכשרה ייעודית ורבנים שעברו הכשרות ייעודיות, פורום ייעודי שיהווה פלטפורמה להקטנת תחושת הבדידות ומקור ידע “שאלות ותשובות” בקרב נשים דתיות וחרדיות, סיוע במיצוי זכויות מול הרשויות לרבות שמירה על קשר עם ילדיהן, אפשרות לקבלת טיפול נפשי טלפוני והרצאות מקוונות בתחומי המגדר.

המיזם הוקם שיתוף עמותת “בת קול”, שהוקמה במטרה לקדם את הסובלנות והשוויון בחברה הדתית ולהוות מסגרת של שייכות חברתית עבור נשים לט”ביות דתיות. “בת קול” הינו הארגון הנשי היחיד שפועל כיום בתחום קהילת הלהט”ב במגזר הדתי והחרדי, והוא מונה כיום כ-600 חברות רשומות ועוד מאות נשים נוספות הנעזרות בשירותיו.

“המשרד לשוויון חברתי הוא בית לכל חלקי קהילת הלהט”ב, ללא הבדלי גזע, דת או מין”, אמרה השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, “נשים דתיות לט”ביות עומדות בפני קשיים הייחודיים להן ולמסגרת בה הן חיות ועל כן יש צורך גם במענה ייחודי, ואני חושבת שמדובר בפרויקט שיש בו הצלת נפשות של ממש. אני מברכת על שיתוף הפעולה בין ארגון בת קול לרשות לקידום מעמד האשה ואני מקווה שיחד נוכל להוות קרן אור של אופטימיות עבור אותן נשים שחשות בודדות או אבודות, וזקוקות לכתף ואוזן קשבת”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

ראשת הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז’יבוז’, נכחה אף היא בהשקת הפרויקט והוסיפה: “הרשות לקידום מעמד האישה שמחה וגאה לקחת חלק בפרויקט חשוב שעיקרו להעביר מסר חשוב עבור כל אישה דתיה לט”בית שנמצאת במציאות לא פשוטה שהיא לא לבד. נשים לטב”יות חוות אפליה כפולה גם בשל היותן נשים ובמגזר הדתי האפליה אף משולשת ובאה לידי ביטוי בתחומי החיים השונים. עדויות של נשים שחברות בארגון טוענות כי הליווי של העמותה הוא לא פחות מהצלת חיים. הפרויקט היוצא דופן במגזר הציבורי ינגיש קו חם שיסייע ויתמוך באישה החרדית / דתיה ברגעים שהיא מרגישה לבד. מדובר בפריצת דרך ממשלתית משמעותית שיסייע לקהילה זו”.

“מרגש שממשלת ישראל מתקנת עוול היסטורי ופועלת לראשונה באופן ממוקד לטובת נשים דתיות מהקהילה הגאה, אמר ח”כ איתן גיזנבורג, “הפרויקט הזה מצטרף לתכניות נוספות ומגוונות וציבור רחב המשתייך לקהילה הגאה, בזכות תקציבים תקדימיים שאושרו בכנסת הקודמת המתקנות מצב בו הקהילה הגאה היתה מודרת ממדיניות ממשלתית רשמית. הפרויקט הנוכחי צפוי לפתוח דלתות לנשים רבות שהסביבה בה גדלו טרקו בפניהן את הדלת, ובכך להציל נשים רבות מהקהילה הגאה, שלא מקבלות מענה בהתמודדות שלהן עם היציאה מהארון. בכנסת הקרובה נמשיך להאבק ולקדם הישגים רבים לטובת הקהילה הגאה ואני מודה לשרה מרב כהן על כך שהפכה את משרדה לבית אמיתי עבור הקהילה הגאה בממשלה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן