fbpx

ג’וב פרנדלי – המיזם שמחבר בין מעסיקים ללהט”ב

אחרי שלקוחותיו עזבו אותו בעקבות תהליך התאמה מגדרית שעבר, החליט ליאור פירסט שהוא רוצה לסייע ללהט"בים למצוא עבודה פרינדלית והקים את אתר JOB FRIENDLY | "הזדמנות מדהימה למעסיקים לזכות בעובדים.ות מדהימים.ות"
ראיוןעבודה
pexels | cc0

כשליאור פירסט החל את התהליך להתאמת מגדר, אחת הדאגות שליוו אותו הייתה איפה הוא יעבוד במהלך התקופה בה הוא משתנה ויזואלית. החשש הלך וגבר כשהוא נוכח לגלות שהוא מאבד לקוחות רבים עקב התהליך, שמונע ממנו לעסוק בתחום בו עסק.

“הפחד היה משתק לאחר שהבנתי שבתחום שבו אני עוסק לא אוכל להמשיך”, סיפר פירסט ל-WDG, “הבנתי שיהיה לי קל יותר לעבוד עם הקהילה הגאה מול אנשים שיכולים להבין את מה שאני עובר, את הזהות המגדרית ואת העדפה המינית שלי”.

פירסט פתח קליניקה לרפואה משלימה לקהילה הטרנסית, שם החל את דרכו בעזרה לחברי.ות הקהילה למצות את זכויותיהם בתחום הבריאות. בשנת 2021 החל לנהל את מערך מיצוי זכויות של האגודה למען הלהט”ב וכיום משמש כרכז הבריאות של פרויקט גילה להעצמה טרנסית.

“כשנחשפתי למצוקה הגדולה של המטופלים בקליניקה הבנתי שאני רוצה לעשות את אותו הדבר לקהל רחב יותר, ולעזור לכמה שיותר אנשים למצות את זכויותיהם ולהעניק ככל הניתן פתח לחיים קלים יותר”, הוא מסביר, “הניסיון התעסוקתי עם הקהילה הגאה חשף אותי להתמודדויות רבות של הקהילה בתחומי בריאות, תעסוקה ודיור. נחשפתי לסיפורים רבים בהם גברים הומואים מפוטרים מעבודתם עקב תלייה של דגל גאווה במשרדם, עקב נראותם “הנשית” או כיוון שרצו לממש את זכויותיהם לקבלת חופשת לידה כאשר הביאו ילדים בהליך פונדקאות. בנוסף נחשפתי לסיפורים של לסביות שחוות הערות מטרידות וגינויים להט”בופוביים שנחשבים בעיני המעסיקים ל”הערה מצחיקה” על חשבונן, סיפורים של נשים לסביות שפוטרו כיוון שדרשו למצות את זכויותיהן ולקבל חופשת לידה כשהן אינן האמהות הביולוגיות, וגם לסיפוריהן הקשים של חברי.ות הקהילה הטרנסית שחוששים.ות להגיש קורות חיים ולהדחות פעם אחר פעם בשל נראותם.ן השונה וכך נפגע ביטחונם.ן העצמי וערך לעצמם.ן.”


הסיפורים אליהם נחשף והרצון ההולך וגובר לסייע הלך והתגבש לכדי פלטפורמה דיגיטלית המציעה חיבור בין להט”בים מחפשי עבודה לבין משרות ומעסיקים להט”ב פרינדלי. בעקבות החוויה, החליט פירסט ליזום את הקמתו של אתר JOB-FRIENDLY.

“למדתי שהיכרות דרך עבודה יכולה להוות בסיס לפירוק סטיגמות על קהילת הלהט”ב וניתנת פה הזדמנות מדהימה למעסיקים לזכות בעובדים.ות מדהימים.ות וגם לעזור לקהילה הגאה להתחזק. אני מאמין שדרך שילוב בשוק העבודה נוכל לגרום לאנשים שלא מכירים את הקהילה הגאה, להכיר אותה על כל גווניה וסוגיה ונוכל ליצור כאן מקום טוב וסובלני יותר עבור כולנו. בנוסף אני מאמין שכתוצאה מכך נוכל לראות פיזור של משרות בערים נוספות מלבד תל אביב רבתי, ובכך הקהילה הגאה תוכל לאפשר לעצמה מגורים מוזלים ותוכל לצרוך שירותי בריאות נוספים גם בפריפריה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

האתר מציע מספר שירותים – פרסום משרה למעסיקים פרנדליים, הגשת מועמדות למשרות לעובדים.ות מהקהילה הגאה שמעוניינים להשתלב בשוק העבודה, ופרסום עסקים פרנדליים המיועד לעסקים שרוצים לקחת חלק בשינוי החברתי וגם לעסקים של חברים.ות מהקהילה הגאה עצמה על מנת לעודד רכישה בתוך ומן הקהילה הגאה. נכון לעכשיו חלק מהשירותים ניתנים בחינם כמו פרסום העסקים פרנדליים והגשת מועמדות.

על מנת לוודא שהחיבור בין דורש.ת העבודה לבין המעסיק יהיה פרינדדלי ככל האפשר, מחייב פירסט את המעסיקים המפרסים באתר לעבור הכשרה בנושא הקהילה הגאה.

“בית עסק שמעוניין לפרסם משרה כעסק פרנדלי או לפרסם את עצמו כעסק פרנדלי מחוייב לעבור אחת לחצי שנה הכשרה הנוגעת לקהילה הגאה”, הוא מסביר, “הכשרות לבתי העסק יוכלו להעניק בטחון גם לעובדים.ות החברה בכך שיכירו את זכויותיהם של כל חבר.ת הקהילה הגאה, הומואים לא יפוטרו בעקבות חופשת לידה, לסביות לא יסבלו מהערות בוטות על העדפתן המינית והקהילה הטרנסית ירגישו בטחון להגיש קורות חיים כי לא ישללו אותם.ן עקב נראותם.ן”.

מחפש.ת עבודה? מעסיק.ה? הצטרפו לאתר JOB FRIENDLY

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן