fbpx

ביהמ”ש המחוזי לעיריית י-ם: גבשו מדיניות חדשה למיזם “מתחתנים בירושלים” או שהוא יבוטל

בעקבות עתירה שהוגשה נגד עיריית ירושלים בנושא מיזם "מתחתנים בירושלים" על כך שהוא מפלה את הקהילה הגאה, הורה בית המשפט לעירייה לגבש מתווה חדש למיזם או לבטלו | "כל רשות מנהלית צריכה לנהוג בשוויון כלפי כל תושביה כאשר היא מקצה משאבים"
חתונהבירושלים
צילום: דוברות עיריית ירושלים

בחודש יולי פרסמה עיריית ירושלים את מיזם “מתחתנים בירושלים”, במסגרתו הציעה העירייה לזוגות ירושלמיים שחתונתם התבטלה בשל מגפת הקורונה, לקיים את האירוע באחד מהאתרים הייחודיים בעיר כמו טיילת הר הצופים, טיילת ארמון הנציב, גן הוורדים, ירושלים וגן התקומה בעיר העתיקה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, באופן מצומצם של עד 20 אנשים.

היוזמה זכתה לשבחים רבים, אך מהר מאד התברר כי בירושלים כמו בירושלים, גם כשמדובר במיזם של אהבה, שנועד הקל על תשובי העיר, הוא אינו מיועד לזוגות להט”בים ולעוד זוגות רבים אחרים, אלא רק לאלו שבחרו להתחתן ברבנות.

לאחר שכמה זוגות להט”בים איתגרו את עיריית ירושלים בבקשות להשתתף במיזם, הגיבה העירייה וענתה כי “עיריית ירושלים שמחה לסייע בקיום חתונות של כל מי שנרשמו לנישואין כדין”.

בעקבות כך הגישו הבית הפתוח בירושלים יחד עם האגודה למען הלהט”ב, המרכז הרפורמי לדת ומדינה וישראל חופשית, בייצוגם של עורכי הדין חגי קלעי ואורלי ארז-לחובסקי, עתירה נגד עיריית ירושלים בה דרשו שוויון בהקצאת משאבים עירוניים גם לזוגות פסולי חיתון ולהט”בים, או כאלה שלא מעוניינים להתחתן ברבנות.

בעתירה נטען כי כי “התנהלות זו של העירייה מהווה פגיעה קשה בשוויון ואפליה על רקע השקפה דתית ונטייה מינית, פגיעה בכבוד ובזכות לאוטונומיה של זוגות שאינם יכולים או אינם רוצים להינשא ברבנות, וכן פגיעה בחופש הדת של זוגות אלה והעובדה שקיימת אפליה במישור רישום הנישואים אינה יכולה להצדיק אפליה בחלוקת משאבים עירוניים”.

גם היועץ המשפטי לממשלה החליט להתייצב לדיון וסבר שעל העירייה לאפשר לכל הזוגות הירושלמיים לקחת חלק במיזם ללא אבחנה באשר לאופי טקס הנישואים. באת כוחו של היועמ”ש ציינה ששאלת רישום הנישואים או עריכת טקס פרטי אינה רלבנטית להקצאת משאבים עירוניים אותם מחויבת העירייה לחלק בשוויון.

בפסק הדין, שניתן היום על ידי בית המשפט לעניינים מינהליים הורה השופט אלכסנדר רון כי העירייה צריכה לגבש מדיניות הולמת בתוך שבוע וחייב אותה בהוצאות הדיון. עוד קבע השופט רון כי במידה וההחלטה לא תיבחן בשנית, יבוטל המיזם.

“עמדתנו היא שעל העירייה כל רשות מנהלית צריכה לנהוג בשוויון כלפי כל תושביה כאשר היא מקצה משאבים”, נכתב בפסק הדין, “משעה שהיא מקצה משאבים, עליה לעשות זאת באופן שוויוני ללא הבחנה בגין אופי הטקס הפרטי שבחור. התנאי לרישום הנישואים אינו רלוונטי ואינו יכול לבסס שוני רלוונטי בין הזוגות לערוך טקס חתונה במסגרת המיזם… על ההלכה הפסוקה שמי שהחליטה רשות להעניק תמיכה או הטבה עליה לתת אותה בהתאם לעקרונות השוויון, ואין היא יכולה לשלול אותה כחלק מקבוצת השוויון על בסיס טעמים זרים שאינם מבססים שוני רלוונטי, וביתר שאת שמדובר במתן הטבה שמקורו כספי ציבור…”

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

מהבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים נמסר: “אנו מברכים על התוצאה וממתינים לראות האם העירייה תפעל כמצופה ותקבע מדיניות שיוונית וצודקת, או ששוב היא תנסה להתחמק מהאחריות שלה כלפי כל תושבי ירושלים בתירוצים שונים. עיריית ירושלים – אנחנו מזכירות כי התשובה להדרה הייתה ותמשיך להיות, אהבה!”

“מדובר בניצחון ענק לקהילה הגאה ובושה גדולה לעיריית ירושלים”, מסרה יו”ר האגודה למען הלהט”ב, הילה פאר, “חבל שעיריית ירושלים שדורגה במקום האחרון מבין הערים הגדולות במדד העירוני הגאה, מתעקשת בכל פעם להמשיך את השנאה, ההדרה והאפליה כלפי אוכלוסיה שלמה בעיר. שמחים שהשכל הישר והצדק ניצחו את החושך ומקווים שעיריית ירושלים תתעורר ותבין שהקהילה הגאה בעיר כאן להישאר”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Ccyclist הגב

    חבל שלא תובעים את אנשי תעשיית ה”טקסים”. נישואין חד מיניים זה רק נישואין אזרחיים אמיתיים בחו”ל.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן