fbpx

לראשונה: “המדד העירוני הגאה” יבדוק את תמיכה בקהילת הלהט”ב בעשרות ערים ברחבי הארץ

השבוע ייצא לדרך בפעם הראשונה פרויקט "המדד העירוני הגאה" שיבדוק בצורה מקיפה עד כמה הרשויות המקומיות והערים ברחבי הארץ, תומכות ומקדמות את צרכי וזכויות קהילת הלהט"ב במרחב העירוני | "התחום העירוני משפיע באופן ישיר על חייהם של חברי וחברות הקהילה בכל הארץ"
המדדהעירוניהגאה

בימים האחרונים זכתה הקהילה הגאה לתמיכה נרחבת, ואולי חסרת תקדים, מצד הרשויות המקומיות. ראשי ערים ומועצות יצאו בזה אחר זה נגד דבריו של שר החינוך, והודיעו כי יקדישו זמן לימודים יקר על מנת להעביר את המסר גם לתלמידי היישובים עליהם הם אחראים.

תל אביב, גבעתיים, רמת גן, כפר סבא, הוד השרון, הרצליה, רמת-השרון, ראשון לציון, באר שבע, מודיעין מכבים רעות, פתח תקוה, ראש העין, קריית ביאליק, יהוד-מונוסון, כפר יונה, וכן המועצות קרית טבעון, עמק חפר, שער הנגב, כפר ורדים, זכרון יעקב, מועצה אזורית הגליל העליון, מועצה מקומית מזכרת בתיה והתנועה הקיבוצית – כולן פרסמו את התנגדותם לדברי השר והביעו תמיכה גורפת בקהילה הגאה.

התמיכה היא חשובה ללא ספק, אך חשוב עוד יותר שהיא תתקיים לאורך כל השנה ובמגוון התחומים והשירותים שמעניקות המועצות המקומיות, ולא רק בעיתות משברים מתוקשרות.

ברקע סערת שר החינוך רפי פרץ, השבוע ייצא לדרך בפעם הראשונה פרויקט “המדד העירוני הגאה” שיבדוק בצורה מקיפה עד כמה הרשויות המקומיות והערים ברחבי הארץ, תומכות ומקדמות את צרכי וזכויות קהילת הלהט”ב במרחב העירוני. מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בישראל שמובילה האגודה למען הלהט”ב בשיתוף ארגוני הקהילה הגאה.

בשנה הראשונה, המדד יקיף למעלה מ-30 ערים ברחבי הארץ כאשר הניקוד יינתן על סמך עשרות שאלות בקטגוריות שונות: תשתית לפעילות הקהילה הגאה בעיר, תרבות, רווחה, בריאות, חינוך, ניראות ותחושת ביטחון.

החל מהשנה, המדד יפורסם בכל שנה בסמוך לחודש הגאווה

בתום התהליך. מיד לאחר מכן, האגודה תציע ייעוץ וליווי לנציגים מהרשויות המקומיות ומהעיריות. בין היתר יבדקו האם העירייה ביצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור משפחות להט”ביות, האם התקיימו הכשרות חינוך בנושא נוער להט”ב ומשפחות להט”ב והאם יש עו”ס פעיל בעיר שאחראי על נושא הלהט”ב.

עיצוב: אורן ורמוס

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

אמש, למעלה מ-30 רשויות מקומיות בכל הארץ גינו את דבריו של שר החינוך ופתחו את יום הלימודים בשיעור על סובלנות ושיוויון. בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, למעלה מ-200 ראשי רשימות מכל הארץ חתמו על המצע לשיוויון להט”ב שיזמו ארגוני הקהילה, כש-100 מהם מכהנים כיום במועצות. בנוסף, בשנה שעברה התקיימו למעלה מ-50 אירועי גאווה ברחבי הארץ, כאשר כל אירוע התקיים בהתאם לאופי וציביון העיר.

“הקהילה הגאה לא נמצאת רק בתל אביב אלא בכל עיר, כפר ויישוב במדינת ישראל”, אומר מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, אוהד חזקי, “אנחנו בעידן שבו הקהילה הגאה נאבקת על זכויותיה הבסיסיות בפוליטיקה הארצית אבל לא חשוב פחות הוא התחום העירוני שמשפיע באופן ישיר על חייהם של חברי וחברות הקהילה בכל הארץ. המדד העירוני הגאה שנשיק השנה יחזק מצד אחד את שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות שמסייעות ללהט”ב ומצד שני יהווה מסר ברור לאלו שבוחרות להנציח את השנאה והאפליה: לא נשתוק ונמשיך להיאבק לשיוויון זכויות בכל עיר ויישוב”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן