fbpx

יש חגיגה – וואלה השיקה את ערוץ הגאווה

בתכנית - לקדם תוכן מגזיני מקומי שנוגע בנושאים אמיתיים של הקהילה בישראל ולייצר שיתופי פעולה קהילתיים מפתיעים (כן, כן, גם איתנו) | ראיון מיוחד עם עורך המדור ליאור נאור, לרגל השקת המדור החדש
וואלהגאווה

מאז ומתמיד אתר וואלה היה אתר ידידותי לקהילה – העיסוק בנושאים הרלוונטים לקהילה, הליווי והסיקור של הארועים הקהילתיים, וכמובן פרויקט הגאווה השנתי של וואלה סלבס, תרמו לנראות הלהט”בית בתקשורת המינסטרים הארצית.

ואם כל זה לא מספיק, פתאום הגיע ליאור נאור והחליט להקים את וואלה גאווה, מדור הגאווה החדש של האתר, שהושק רשמית אתמול.

טוב, הוא לא סתם הגיע משום מקום. ליאור נאור, למי שלא מכיר, עוסק במדיה ותוכן כבר מעל לעשור, כעבודה וכתחביב.

“הייתי כתב צעיר, חננה כזה שכותב בגיל 18 בהתנדבות כדי ללמוד ולצבור ביטחון”, סיפר לנו נאור, “בגיל 18 אני וחבר, ויטלי קריביץ הרמנו את הניסיון הראשון בוידאו, זה היה מעין מגזין מדיה כזה, ומשם זה גדל בשני באפיקים – כתיבה, כתבתי המון, כתבות, חדשות, ביקורות, סקירות, תחקירים, ווידאו צילומים, עריכות תוכן ועריכת וידאו. כתבתי באתר בשם PrimeTime, שכבר לא קיים היום, שם פגשתי את שגיא קליין, שהיה העורך שלי והוא לימד אותי את כל מה שאני יודע . כתבתי שם מאות כתבות והגשתי וערכתי מאות מבזקים וכתבות שטח במשך 6 שנים”.

איך הגעת לעסוק בנושאי הקהילה הגאה בוואלה?
“לוואלה הגעתי כמעט במקרה, חבר שעבד שם, עידן בן שושן, שמע שמחפשים עורך תוכן בוואלה מוזיקה, לא הבנתי יותר מידי אבל מבחינתי זו הייתה כניסה למקום. סמכתי עלי שלאט לאט אנווט את עצמי למקום הנכון. וכך היה. בהמשך הייתי עורך וידאו, עברתי תקופה לשבועון ראש אחד כדי לפתח בו תוכן וידאו, משם עברתי לאתר המדיה אייס, וגם שם בדגש על תוכן וידאו וחזרתי לוואלה.

בנושאי הקהילה התחלתי לגעת ביחד עם חבר אסיף בניש, קצת אחרי שפייסבוק פתחו את ה-LIVE בישראל עלינו עם תכנית שבועית בנושאי קהילה, “מלרלרות”, וההצלחה של זה הפתיעה גם באותנו. שידרנו עם ציוד פשוט, היינו עושים צחוקים מצד אחד, ונוגעים בנושאים חשובים מצד שני. בהמשך הצטרף איתן גפן לצוות, עשינו שיתופי פעולה עם עיריית תל אביב, שידרנו מהמצעד בבאר שבע, רצנו שלוש עונות, עם עשרות אלפי צפיות, ושם גם הבנו יותר את הכוח של זה. היינו מקבלים תגובות בפרטי מאנשים בארון, מהמגזר הערבי, מאנשים שגרים במקומות מרוחקים, שאנחנו היינו פחות או יותר הגייז היחידים שהם הכירו. בשידורים היינו שמים דגש על לענות לתגובות והודעות זה יצר חיבור. באותו הזמן, בוואלה הייתי עושה כתבות וסרטונים כלליים, ובמלרלרות הייתי נוגע בנושאי קהילה.

ב2018 עלתה הפופולריות של טורי דעה בנושאים שונים. הסרטונים האלה של בחור שמדבר למצלמה ומעביר נקודה בטקסט קצר, ושמתי לב שאין בוואלה מישהו שמגיב לנושאי קהילה. יש ספורט, יש חדשות, אין קהילה. לא כי לא רצו, אלא כי אף אחד לא הרים את הכפפה. כתבתי וצלמתי סרטון אחד, הרגיז אותי שאנשים אשכרה כעסו על זה שעיריית תל אביב תלתה דגלי גאווה בעיר, בטענה שזה בזבוז כסף. זו הומופוביה, אם היינו זוכים במונדיאל, והיו תולים דגלים של נבחרת ישראל, לא היו אומרים מילה.

לא הייתי בטוח בוידאו עד כדי כך שהעלתי אותו בפייסבוק הפרטי שלי, הוא התפוצץ, והגיע לסטטוסים מצייצים. את הסרטונים הבאים כבר העלתי בוואלה, כשמה שהיה חשוב לי זה ליצור שיח אינטליגנטי. לא מתלהם, לא מוחצן ועם הרבה הגיון. באותה תקופה קבלתי עשרות הודעות ופניות החל מחברים גאים, דרך סטרייטים שהסכימו עם הדרך ועד להומופובים, שגם איתם המטרה שלי הייתה לא להתעמת, אלא לפתח שיחה. אם לא מדברים, בטוח שום דבר לא ישתנה, אבל אם יש הקשבה הדדית יש פתח. והיו כאלה ששלחו תגובות הומופוביות ואחרי שיחה… הם לא השתכנעו, אבל הבינו את ההגיון שבדברים ואת החשיבות של כבוד הדדי. זה היה מתקופת המצעד ועד המחאה הגאה של 2018 ופשוט ניסיתי כל הזמן לתת קול שקול והגיוני למה שקורה”.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

מדוע החלטת לפתוח את המדור?
“בחודשים האחרונים, ובפרט אחרי המחאה הגאה, הרגשתי שהממשלה במיוחד לוקחת את הקהילה אחורה, בחינוך, בתרבות, בזכויות. יותר ויותר רבנים התחילו לפתוח פה מלוכלך מאוד וחשבתי המון מה הדברים האלה עושים לצעיר בארון או ללסבית בתחילת דרכה, והייתה מחשבה שצריך לעלות מודעות ושיח. “מלרלרות” כבר סיימה את שידוריה, ובשיחת לילה בכנס סלולר בברצלונה, אליה נסעתי עם שגיא קליין, העורך המיתולוגי שלי, הוא העלה את הרעיון. אני מטבעי פולני וסקפטי, אבל העלנו טיעונים נכונים: וואלה מאוד תומכת, ונתנה לי יד חופשית בסרטונים שלי, אני עובד שם המון שנים ומכירים ביכולות שלי. יצאנו מהשיחה עם “בוא ננסה, מקסימום נצליח”.

כיצד התקבל הרעיון בוואלה?
“בוואלה הרעיון התקבל באהדה וחשיבה שצריך וחשוב להציף עוד תוכן כזה. כמו כל ארגון גדול צעד כזה מצריך הרבה אישורים וסבלנות, אבל כל מי שהיה חלק מהתהליך שמח מאוד והסכים שמדובר בצעד חשוב. מהמנכ”ל, דרך מנהל תחום המגזין ועד לחברים בתכנות שבנו את העיצוב של המדור”.

וואלה הוא מהאתרים המובילים בישראל מבחינת חשיפה, ועצם זה שהוא מקדם תכנים גאים בפרונט, זו קביעת עובדה בשטח, זו נוכחות וניראות

מהי לדעתך החשיבות של מדור גאווה באתר כ”כ גדול ומרכזי?
“אני חושב שהמשמעות היא עצומה. ברגע שגוף גדול מסקר נושאי קהילה, כמו שהוא מסקר כל תחום אחר זה “נותן לגיטימציה” לעניין, זה ‘מנרמל’ אותו. אם הורים שגולשים בוואלה בריאות, או בוואלה טק, פתאום רואים ליד “וואלה גאווה”, זה מתיישב להם בתת מודע כתוכן “ליגיטימי”, ויותר מזה, זה מראה שאין פה משהו שמסתירים או משהו לא תקין. אני גם יוצא מנקודת הנחה שיש רבים, במיוחד בתחילת הדרך, שלא יהיה להם את האומץ לגלוש באתרים ייעודיים לקהילה. אבל גלישה באתר “רגיל” כמו וואלה, היא בסדר, וזה פתח ללמוד ולגלות”.

מהי לדעתך החוזקות של וואלה, שעשויות להתבטא גם במדור החדש?
“אני חושב שקודם כל חשיפה וניראות, וואלה הוא מאתרים המובילים בישראל מבחינת חשיפה, ועצם זה שהוא מקדם תכנים גאים בפרונט, זו קביעת עובדה בשטח, זו נוכחות וניראות. מעבר לזה, יש לוואלה אולפנים ומחלקת וידאו גדולה, יכולות הפקה שוואלה גאווה כבר עושה בהם שימוש, ויכולת ליצור שיתופי פעולה עם גופים כמו הוועד למלחמה באיידס והאגודה”.

באילו נושאים אתם מתכננים לעסוק?
“אני מכוון את המדור להיות מאוד מקומי ומגזיני. פחות לסקר מה קורה בעולם, פחות חדשותי, את זה אני משאיר למחלקת החדשות, אני מאוד רוצה ליצור תוכן מגזיני, שמראה ונוגע בנושאים אמיתיים של הקהילה בישראל. גם סקס ומסיבות, אבל גם משפחות גאות, טורי דעה ורפואה. בחודשים האחרונים נפגשתי עם פעילות חברתיות ומפיקות גאות מתוך כוונה ליצר שיתופי פעולה לקהל נשים, לקהל טרנסים, אני מאוד רוצה ליצור תוכן מפקח, ראוי – אבל גם כייפי. יש לי לפעמים נטייה להיות רציני מידי, אבל אני מזכיר לעצמי שבאנו גם להינות. אני גם שם דגש על להיות בקשר עם הגולשים. יש מייל וואצאפ ישירים, הודעות בפייס, אני מנסה להיות מאוד נגיש. זה משהו שלמדתי ב’מלרלרות”‘.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן