fbpx

רוקדים כל הדרך לקמפוס-ליין המסיבות של האחווה הגאה הירושלמית

ה"נאש-דידן" - ליין מסיבות סטודנטים ירושלמים בחסות האחווה הירושלמית הגאה חוגג את תחילתה של שנת הלימודים במסיבת פתיחה חגיגית. "המסיבות שלנו מאפשרות בסופו של דבר את פעילות האחווה האקטיביסטית. אפשר לראות כיצד כל פעילות שלנו תומכת בפעילות אחרת ומאפשרת לאחווה הקטנה שלנו להפוך לדבר עצמתי ובעל כוח גדול לשינוי אמיתי"
nasdidan3

במהלך שנת הלימודים דואגות מנחות האחווה הירושלמית הגאה ליצירת פעילות עניפה המתפרסת על פני הקמפוסים השונים בבירה הכוללת בין השאר מפגשים חברתיים ופוליטיים, של עורכי דין או חברות כנסת, הרצאות של גורמים מהמרפאה הפתוחה של הבית הפתוח, ערבי טד עם הרצאות קצרות בנושאים גאים שונים ועוד.

אך מעבר למפגשים הדו שבועיים עם הסטודנטים בקמפוס, המנחות מפגינות את כישוריהן גם בארגון מסיבות במסגרת ליין המסיבות ‘נאש דידן’ המופעל על ידי האחווה הירושלמית.

את הליין הקימו לשם ברוש ותום שפירא, בהמשך הצטרף אליהם גל לביא ויחד הם הרימו את הליין שהפך לידוע בקהילה הסטודנטיאלית. הליין פעל בתחילה בפאב “בורלא”, מתוך רצון להרחיב את היקף הפעילות של הקהילה בעיר וליצור מקום מפגש לכל הזרמים והמגדרים עם חיבור לעיר. את השם ‘נאש דידן’ קיבל הליין מארמית ומשמעותו ‘הקהילה שלנו’. הליין התבסס בעיקר על פופ ומיינסטרים בנסיון לפנות לקהל רחב, בלי החפצה של גברים או נשים בעיצוב הפרסום לליין.

“שנה שעברה התחלתי להנחות את האחווה הירושלמית הגאה”, מספרת שני גל, בת 23 מכרכור, סטודנטית לספרות וקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, “העבודה בקמפוסים הייתה בעיקר לייצר נראות להט”בית בקמפוס ופעילות ישירה אל מול גורמים בכירים באוניברסיטה על מנת לקדם נושאים הנוגעים למגדר ושוויון להט”בי ומגדרי. לאחר המפגשים היינו הולכים למסיבות בליין ה’נאש דידן’, אליו היו מגיעים סטודנטים מכלל האוניברסיטאות בעיר”.

מעבר לנראות להט”בית, הליין מייצר לסטודנטים להט”בים מקום לבוא להשתחרר בו מהלחץ של הלימודים, ולצעירים וצעירות לצאת למסיבה ולהכיר צעיריםות נוספיםות מהעיר. “ירושלים היא עיר מאוד קהילתית והקהילה הלהט”בית היא מאוד מלוכדת, בעיקר זו הסטודנטיאלית” מסבירה שני, “המסיבות הן המקום אליו מגיעים סטודנטים כדי לראות קצת אחת את השני בזמני לימודים בהם לא תמיד מספיקים להיות יחד, גם כי לא תמיד יש זמן וגם כי לא תמיד לומדים באותו הקמפוס. הליין מאפשר מעין מקום מפלט להנות קצת במקום שאין בו חשש מאיומים, מהטרדות ומדעות קדומות שאינן מאפשרות להשתחרר ולהנות באמת”.

האם אכן קיים צורך למסיבה לסטודנטים.ות להט”בים?
“הקהל בירושלים הוא יותר קהילתי ולכן מעדיף לצאת לשבת לכוס בירה מאשר לצאת למסיבה”, מתארת גל, “אך קיימים בקהילה הירושלמית גם כאלו שירצו לצאת למסיבה ולהשתחרר קצת מהעומס ולכן אנחנו מנסים לאפשר כמה שיותר פלטפורמות של פעילות, החל מפגישות אישיות של התא, דרך פאנלים והרצאות ועד מסיבות. הרבה חברים הכירו במסיבות, יש לי אפילו חברים קרובים שהכירו במסיבה והיום כבר עוברים לגור יחד, זה הדבר הכי משמח שיכול להיות, שאנשים מגיעים להכיר אנשים חדשים ויוצאים מזה עם שותפיםות לחיים. גם במפגשי האחווה אני מכירה חברים שהתחברו כל כך שהפכו להיות חברים הכי טובים”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

איך משתלבות המסיבות עם הפעילות השוטפת של האחווה?
“מסיבה היא המקום המושלם להופעת דראג מוצלחת, במיוחד כזו עם תוכן פוליטי שמאפשרת לפעילות באחווה להביע דעה. פעם אחת שיתפנו פעולה עם ליין הPURE שהגיע מתל אביב, שיתוף פעולה שהיה מוצלח ביותר והותיר רושם טוב על כל מי שהגיע למסיבה. השנה המסיבות כולן יתקיימו בבית הקפה נוקטורנו, בשיתוף פעולה מלא עם המקום, הדיג’יי שלנו היא ירושלמית וחברת הקהילה – סקאי לוריא, העיצוב לכל מסיבה מגיע בהתנדבות מפעילים שמעצבים עבורנו וגם הצילום ותפעול עמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלנו נעשים בהתנדבות על ידי פעיליםות מדהימיםות שעוזרים ונותנים לאחווה. בסופו של דבר המסיבות הללו עומדות וקיימות בזכות סטודנטים וסטודנטיות שעובדיםות ביחד עליהן.

 שני גל, מנחת האחווה הירושלמית.

“אבל המסיבות שלנו לא רק מאפשרות את כל הכיף הזה, הן גם מאפשרות בסופו של דבר את פעילות האחווה האקטיביסטית. בעזרת התשלומים בכניסה למסיבה אנחנו יכולים לממן סרטוני הסברה, חולצות של התא שמאפשרות נראות, כרזות ואפילו נשנושים בפעילויות הסגורות. אפשר לראות כי כל פעילות שלנו תומכת בפעילות אחרת ומאפשרת לאחווה הקטנה שלנו להפוך לדבר עצמתי ובעל כוח גדול לשינוי אמיתי”.

מה מחכה לסטודנטים.ות הירושלמים שבנה הקרובה?
“בשנה הקרובה אנחנו מתכננות לנהל מפגשים כרגיל”, ממשיכה גל, “כאשר נפתח את האפשרות לפעילי האחווה להוביל נושאים משלהם, לנהל מפגשים ולארגן פאנלים או ערבי הרצאות, שיתופי פעולה עם הבית הפתוח ועם אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, כמו למשל כנס הבריאות המינית שיתקיים בקירוב ליום הבינ”ל למודעות לאיידס. את המפגשים וגם את המסיבות שהשנה יפעלו במתכונת מצומצמת יותר אנו מייעדים לכלל הסטודנטים בעיר, מאחר ואנחנו אחווה מאוד גדולה ופעילה בקהילה הירושלמית.

אנחנו רוצות ליצור פלטפורמה לסטודנטים להט”בים שיוכלו להגיע ולהביא את הדעות שלהן, הרעיונות שלהן, והיכולות שלהן לידי ביטוי” מתארת גל “המטרה הגדולה היא ליצור שינוי משמעותי בתפיסה הציבורית על ידי סרטוני הסברה, לצד שינוי של ממש בתוך הקמפוס כמו למשל פתיחת תאי שירותים ללא מגדר”.

“האחווה הירושלמית הגאה כאן כדי לפתוח את הסמסטר לסטודנטים וסטודנטיות גאים ותומכים בכיף. ומה יותר כיף ממסיבת אבבא?” מצטרפים לדבריה מיכאל אליאס, לומדים ספרות באונ’ העברית ומנחים את האחווה הירושלמית הגאה ביחד עם שני, ” אנחנו מזמינים אתכם להכיר, להנות, להשתלב ולהתערבב, ולקבל טעימה מהפעילות שהאחווה שלנו תארגן לכם השנה”.

ABBA PARTY – מסיבת פתיחת שנה  | 25.10 | החל מהשעה 22:30 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן