fbpx

בית חולים איכילוב מציג: קורס הכנה ללידה להורים להט”בים

בית חולים ליס ליולדות ונשים שבאיכילוב פותח קורס הכנה ללידה ייחודי ללהט"בים. הקורס יתקיים באווירה אינטימית ותומכת לבני ובנות הקהילה בלבד, החל משבוע ה-30 להיריון
pregnancy
24 weeksSara Neff | CC BY 2.0

הפחד מחוסר האפשרות להביא ילדים לעולם, שליווה להט”בים רבים במשך שנים ארוכות, הולך ונעלם, ומגוון האפשרויות להביא ילד לעולם, החל מהורות משותפת ועד לפונדקאות, מאפשר לכל אחד לממש את הרצון להיות הורה. הגידול הרב בהורים להט”בים הביא את בית החולים ליולדות “ליס” שבאיכילוב, לפתוח קורס הכנה ללידה ייעודי להורים להט”בים.

“שנכנסתי לעולם הקורסים, צרם לי שיש קורס לחרדיות לחד הוריות, לזוגות עם תאומים, אבל אין קורס לקהילה שלי”, מסבירה עדי בן משה, מיילדת בבית החולים ליס שיזמה את הקורס החדש, “הרבה חברי קהילה מגיעים ללדת באיכילוב, שנחשב לבי”ח פתוח ומקבל, וחשבתי שיהיה נכון לייעד גם להם קורס הכנה ללידה”.

בן משה עובדת כמיילדת במועדון היולדות “מאמי-ליס” שבאיכילוב כבר 11 שנה. במהלך עבודתה פגשה הורים להט”בים רבים שהגיעו להשתתף בקורסים הנערכים במועדון היולדות. “בקורסים נתקלתי בזוגות של נשים, בזוג גברים עם אמא, וגם זוג גברים שעושים ילד בפונדקאות ורצו להכיר את חווית הלידה שעוברת הפונדקאית”.

מדוע חשוב להבדיל את ההורים הלהט”בים משאר ההורים?
“בקורס הכנה ללידה. רוב הזוגות הם הטרוסקסואלים, יש זוגות שהם בארון ורוצים לשתף את פרטי הקשר ביניהם ולא תמיד מרגישים בנוח. רציתי ליצור מקום שיהיה נעים ומכיל לכל סוגי ההורים, וגם שיהיה קשר בין הזוגות בהמשך, זו איזו שהיא פלטפורמה לקהילה ולתמיכה. רציתי גם לגעת בנושא של הומואים בהליך פונדקאות. שרוצים לדעת מה התהליך ואיך כל העניין מתנהל”.

בן משה פנתה לבית החולים בהצעה לפתוח קורס המיועד להורים להט”בים, והם הגיבו בחיוב.
“הרעיון התקבל בברכה ובהתלהבות”, היא מספרת, “מועדון היולדות יודע כמה פניות יש וזה נראה להם טבעי לייחד קורס לאוכלוסייה הזו. מגיע פרגון גדול לבי”ח שפתח את זרועותיו לכזה דבר. זה לא היה קורה בהרבה בתי חולים. ואני שמחה לעבוד שם”.
“אחוז בני ובנות הקהילה בתל אביב הוא הגבוה בישראל וכבית חולים ציבורי של העיר, ראינו לנכון להעניק טיפול נכון ומותאם אישית לאוכלוסייה חשובה זו”, מסביר פרופ’ יריב יוגב, מנהל בית חולים ליס ליולדות ונשים, “הקורס הייחודי יהיה חלק בלתי נפרד ממגוון השירותים שבית החולים מעניק לאוכלוסיית האזור”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

הקורס מוגדר כקורס הכנה לידה לקהילת הלהט”ב, ופתוח לקבל כל סוג של חיבור בין הורים להט”בים – הורות משותפת, שתי אמהות ואבא, שתי אבות ואמא. גברים הומואים המביאים ילד בהליך פונדקאות ורוצים להכיר ולהבין את התהליך, והורים בהסכמי הורות, גם אם אחד מהם הוא סטרייט.

במה שונה קורס המיועד ללהט”בים מקורס רגיל?
“ההבדל המשמעותי הוא באנשים שמרכיבים את הקבוצה”, מסבירה עדי, “המטרה היא שהקבוצה תיצור מקום בו אפשר להעלות את הפחדים והחששות ולקבל ליווי בתהליך הזה. אני בעצמי הבאתי ילד בהסכם הורות משותפת ויש לי הרבה חברות נשים עם ילדים, כך שאני יכולה, מהניסיון שלי ברמה האישית, לתווך ולענות על שאלות וחששות שיכולים לצוץ, בעיקר בשלבים הראשונים”.

הקורס הראשון יפתח ב-10.6 ויכלול 2 מפגשים בני 4.5 שעות כל אחד. בקורס יושם דגש מיוחד על ליווי ותמיכה בנשים וגברים שעוברות/ים את תהליך ההיריון, לידה והורות במסגרת משפחתית שאינה במבנה המסורתי. בקורס יחשפו המשתתפים/ות למידע רלוונטי כמו: ניהול אורח חיים תקין, תזונה, סימני לידה, טיפול בחדר לידה, התמודדות עם הכאב והקלת כאבים, לידה טבעית, התערבויות בלידה, יצירת הקשר הראשוני עם התינוק, החזרה הביתה ועוד והוא ילווה בסרטי וידאו ובתרגול.
בקורס יינתן דגש מיוחד לגידול ילד במשפחה שאינה במבנה המסורתי על שלל המורכבויות והסוגיות הייחודיות לקהילה ובאווירה חמה, נעימה, שיווניות ומחבקת.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן