על גאווה ודעה קדומה – קובי אינדיק מרביץ תורה בחברי הכנסת החרדים

קובי אינדיק | צילום:מקס מורון

“הייתי רוצה לראות את פניהם של אותם הח”כים הצדיקים, כיצד יסבירו למדינה על הכספים הרבים הנשפכים למימי המקוואות, שהם כור היתוך להומוסקסואליים חרדים היושבים עד חצות היום בבור המים החמים, במקום להתחמם על ספסל הישיבה”. קובי אינדיק, רב בעבר וגאה בהווה, מרביץ תורה בחברי הכנסת החרדים שהחרימו את נאומו של ח”כ אמיר אוחנה


ח”כ אמיר אוחנה הצהיר אמונים. ביהדות התורה אמרו כי בחרו “להתעלם מהשבעתו”. גם הח”כים של ש”ס לא נכחו במליאה. עוד הודיעו הח”כים, כי ידירו את רגליהם מישיבות בהן יישב הח”כ הגאה.

האם חרם כזה יעבור בשתיקה כאשר ידירו רגליהם מישיבות בהן יישב ח”כ אתיופי? או ח”כ ערבי? או ח”כ נוצרי לצורך העניין?

נחדד את השאלה, אם ח”כ מיש עתיד היה מדיר את רגליו מהשבעתו של שר הבריאות ליצמן, ומודיע כי הוא יחרים כל ישיבה עם ח”כ חרדי, היינו שומעים מעל כל פודיום רענן את הח”כים החרדים המזועזעים זועקים את סלידתם מהתנהגות זו, תוך כדי רמיזה עבה ל”משטרים אפלים” מלפני 70 שנה… אותם משטרים שרצחו תלאי צהוב ומשולש ורוד ביחד…

מסופר על הלל הזקן שהיה הנשיא והפוסק הראשי, שכאשר ניגש אליו גוי וביקש ללמוד את כל התורה באחת, ענה לו: מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך, וכל השאר תלך ותלמד עם הזמן. זהו הבסיס והיסוד לכל התורה כולה. תמהני, האם דבר שכה היו מוחים כנגדו כשנעשה להם, יאה הדבר לעשותו לאחר, גאה ככל שיהיה…

אולי כדאי שחבר הכנסת אמיר אוחנה יערוך תחקיר על מצב היחסים ההומוסקסואליים בציבור החרדי בישיבות ובמקוואות, על החרדים הרבים שעדיין בארון, על בחורים שפוחדים מחתונה בעל כרחם, שנידונה מראש לכישלון ולמאבקים כואבים ומיותרים על ילדים, על אברכים נשואים שחוששים להתגרש ולצאת לחופשי כיוון שיאבדו את ילדיהם עקב נטייתם, על אנוסים רבים עקב כאלה בעיות ואחרות ועל דרכים לעזור לכל הבעיות הרבות הללו.

עוד בנושא:  רוץ רון חולדאי!

הייתי רוצה לראות את פניהם של אותם הח”כים הצדיקים, כאשר ייאלצו לעמוד מול עובדות אלה, ואולי אף מול עדויות מעל בימת הכנסת. כיצד יכבשו פניהם בקרקע ויסבירו למדינה על הכספים הרבים הנשפכים למימי המקוואות. שהם כור היתוך להומוסקסואליים חרדים היושבים עד חצות היום בבור המים החמים, במקום להתחמם על ספסל הישיבה ולהצדיק את הכספים הרבים שנשפכים אל אותו בור ללא תחתית הנקרא תורתם אומנותם.

אכן יש להם, לאותם הח”כים, ממי ללמוד. ח”כ אוחנה בנאומו, למרות החרם שנעשה כנגדו, הצהיר ואמר כי כאשר מדובר באפליה על רקע חרדי הוא רואה עצמו כחרדי וילחם כנגד זה. זו גדולתו של אדם, אשר מתעלם מעלבון, ולא רק שלא משיב מלחמה אלא משיב מסר של פיוס ושלום.

אולי נשתכח מהם תלמודם לרגע ונתעלמה מהם הלכה שאומרת שמומר לתיאבון, (אדם שחוטא בחטא קבוע לא על מנת להכעיס את הבורא אלא כיוון שאינו מסוגל להתגבר על תאוותו), דינו כישראל ברוב דבריו. שחיטתו כשרה כשחיטת ישראל, חייבים להשיב לו את אבידתו, חייבים לתת לו צדקה‏ ואסור להלוותו בריבית‏. שמא שכחו את דברי דוד המלך שעל פי שמואל א פרק א פסוק כ”ו ׳נפלאה לו אהבת יהונתן מאהבת נשים׳: בתהלים ק”ד “יתמו חטאים מן הארץ” חטאים ולא חוטאים. אין לשנוא את החוטא אלא את מעשיו. דהיינו, גם אם מעשיו אינם רצויים על פי תורה.

בפרקי אבות פרק ד משנה א נאמר: “בן זומא אומר: איזהו חכם? הלומד מכל אדם, שנאמר:(תהלים קיט צט): “מכל מלמדי השכלתי כי עדותיך שיחה לי”.
אכן יש להם, לאותם הח”כים, ממי ללמוד. ח”כ אוחנה בנאומו, למרות החרם שנעשה כנגדו, הצהיר ואמר כי כאשר מדובר באפליה על רקע חרדי הוא רואה עצמו כחרדי וילחם כנגד זה.

עוד בנושא:  תלו דגלי גאווה מחוץ לחלונות, גם אם אתם לא חלק מהקהילה הגאה

זו גדולתו של אדם, אשר מתעלם מעלבון, ולא רק שלא משיב מלחמה אלא משיב מסר של פיוס ושלום.

אוחנה קיים בגאון ובגאווה את דברי חז”ל: “הַנֶּעֱלָבִין וְאֵינָם עוֹלְבִים שׁוֹמְעִים חֶרְפָּתָם וְאֵינָם מְשִׁיבִים עֲלֵיהֶם הַכָּתוּב אוֹמֵר “וְאהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּׁמֶשׁ בִּגְבוּרָתוֹ”.( מסכת שבת פ”ח ב’) .ובמסכת חולין דף פ”א  אמר רבי אלעאי “אין העולם מתקיים אלא בשביל מי שבולם פיו בשעת מריבה שנאמר { איוב כו’ } ”תולה ארץ על בלימה” .

בישיבות ובתלמודי התורה כמו גם בבית יעקב מלמדים בדברי חז”ל אלה את גודל המעלה העצומה של המעביר על מדותיו שעליו עומד כל העולם כולו ונקרא מאוהבי ה’.

יתירה מזו, בגמרא נאמר’ {ר”ה יז. } שכל המעביר על מדותיו (שסופג עלבונו בשקט) מעבירין לו על כל פשעיו- הכוונה שנמחלים לו כל עוונותיו. ממש כמו ביום כיפור. על פי אותם ח”כים שהחרימו את ח”כ אוחנה, הרי שיצא זה מן המליאה נקי מעוונות כתינוק בן יומו.
ובגמרא ‘{מסכת קידושין ע”א } למדונו חז”ל שאת היחוס של האדם ומשפחתו היו בודקים בדרך זו של שני אנשים, או שתי משפחות, שהייתה מריבה ביניהם ומי ששתק ראשון זהו סימן מובהק של יחוס. (הכוונה שאותו אדם הוא צאצא למשפחה יהודית שורשית והיהדות טבועה בדמו).

אינני יודע איזה יחוס יש לח”כ אוחנה מעבר לכך שהוא בעל משפחה גאה, אך כמדומני שמישהו צריך לעשות חשבון נפש רציני ודי לח”כימא ברמיזא…

 

הכותב הוא רב לשעבר וגאה בהווה

עוד בנושא

תגובות

3 תגובות

  1. מיקי הגב

    רב?? רב עם מי ? קראתי, אין שקיימת שליטה יפה בגמרא. רק חבל ששכחת את המשנה בפרקי אבות “ודאשתמש בתגא חלף” ו… “על תעשה קרדום לחפור בו” !! עשית צעד אמיץ אבל למה אתה יורק לבאר ששתית ממנה ???

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    בחיים לא היה רב, מי שישב במקווה והתעסק בפדופיליה כל השנים זה הוא עצמו, והגיע הזמן הזמן שיתן את הדין על כל המעשים הנוראיים שעשה עם ילדים ובחורים צעירים

    • שאול הגב

      כאמור:”צריך שניים לטנגו”. אם היו לו פרטנרים, זה רק מאשר את מה שהוא כתב…

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הלהט"ב הפאן-פולי

גלילה לראש העמוד
X
דילוג לתוכן