fbpx

הלהט”בים הוינאים שמרימים עם שרית חדד

כשסטפן ואורסולה ביקרו בישראל הם לא הסתפקו בגמל מעץ למזכרת הם לקחו את הפופ הישראלי והמוזיקה המזרחית איתם לוינה, ופתחו ליין ישראלי גאה הנושא את השם: קיבוץקלאב | עכשו הם מגיעים למסיבה ראשונה בת"א
kibutz2

כשחושבים על  העיר וינה, חושבים בדרך כלל על מוזיקה קלאסית, דנובה ושניצל. אבל זה כבר יותר מחמש שנים שבוינה פועל ליין מסיבות גאה שמוקדש כולו לפופ ישראלי ומוזיקה מזרחית, בו רוקדים חברי הקהילה הגאה לצלילי שרית חדד, עומר אדם ועופרה חזה.

בשבוע הבא יגיע הליין לתל אביב, במסגרת שיתוף פעולה של פורום התרבות האוסטרי בתל אביב, למסיבה חד פעמית, בה ישתפו פעולה הדיג’יי של הליין והדיג’יי המקומי גיא לנץ מהפופרינג.

מאחורי הליין העוקצני והישראלי עומדים אורסולה רברגר, 36, חוקרת קולנוע, מחברת הספר על קולנוע ישראלי קווירי וסטפן  שאדן, 41, יחצן ואקטיביסט להטב”י.

“אורסולה ואני חיינו בישראל זמן מה, וכשחזרנו לווינה התגעגענו נואשות למוסיקה הישראלית”, מספר סטפן, “בסצנה הגאה בוינה היו מסיבות עם מוזיקה בלקנית או פופ טורקי, אבל לא עם מוזיקה ישראלית. אז חשבנו: ‘למה שלא נעשה את זה בעצמנו ונביא את הדי ג’ייז הישראליים לווינה?’

“שנינו מאד אוהבים מוזיקה ישראלית ולא היה בוינה מקום שאפשר לשמוע ולרקוד למוזיקה הזו” מוסיפה אורסולה, “למעשה בכל אוסטריה אין מועדון אחד שמנגן את המוזיקה הזו. שנינו הסכמנו שחייבים שלפחות מועדון אחד ינגן את המוזיקה הזו ויכבד את הצלילים והחלטנו לפתוח ליין משלנו”.

ב -2013 ערכו השניים את המסיבה הראשונה במועדון U האגדי בוינה שם ארחו את הדי ג’יי אביב נטר. המסיבה היתה הצלחה ענקית, ומאז זה נמשך כמעט 6 שנים.


“הופתענו לחלוטין מההצלחה של המסיבה הראשונה”, מספרת אורסולה, “אפילו לא העזנו לחשוב על מסיבה שנייה. אבל הבליינים של וינה הפתיעו אותנו. אני מניחה שהסיבה להצלחתו של הקיבוץ היא התמהיל שאנו מציעים: לפני המסיבה שלנו איש לא הכיר את עומר אדם, אז תיבלנו את המוזיקה הישראלית עם כמה להיטים מהניינטיז כמו וויטני ומדונה כדי לתת לחוגגים קצת מוזיקה שהם כבר יודעים איך לרקוד אותה”.

“הרעיון היה לחבר בין הרזידנט שלנו  DJ J’aime Julien שמנגן יורוטראש, ניינטיז, ופופ, עם הדיג’ייז הישראלים שמנגנים פופ ישראלי ומזרחית” מוסיף סטפן, “בהמשך הצטרף אלינו VJ ALKIS, שגם עובד בפסטיבל הסרטים בברלין ובארועים ברחבי אירופה נכנס לתמונה, ועבודות הוידאו המדהימות שלו הן הלוק של כל מסיבה”.

מהיכן הגיע הרעיון לשם?
“בגלל שארגנו את המסיבה כקולקטיב, חשבנו שהמילה קיבוץ יכולה להיות התאמה מושלמת” מסביר סטפן, “בנוסף לכך, זו מילה עברית שכולם מכירים ומתחברים אליה”.

לדעתה של אורסולה, השם מתאים למוטו של הליין שאומר: אצלנו בקיבוץ כולם שווים. כולם מקבלים את אותו הכבוד, לא משנה מהיכן הם הגיעו. מה האמונות שלהם, ואיך הם מגדירים את עצמם. פשוט בואו ותעשו איתנו כיף. “זה די מתבטא בקהל המגוון של המסיבות שלנו”, היא מסבירה, “שמורכב מהומואים ולסביות, היפסטרים, מלכות דראג, אנשים מרקעים יהודיים שונים, סטודנטים, אקטיביסטים, מקומיים ומהגרים, פליטים ממדינות ערב ואיראן, וגם כמה מהגרים ישראלים”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

המסיבות של ליין הקיבוץקלוב משלבות פופ ישראלי ומוזיקה מזרחית עםיורוטראש ולהיטי דיסקו קלאסיים, אבל גם סטפן וגם אורסולה מסכימים שבתחרות בין שני הסגנונות, הסגנון הישראלי לוקח בגדול.

“ברור שמוזיקה מזרחית ופופ ישראלי יותר מקפיצים”, מצהיר סטפן, “צלילים ים תיכונים ומזרח תיכונית גורמים לך לנענע חבל על הזמן”. ואורסולה מוסיפה: “תנו לי קצת שרית חדד ועפרה חזה, וערבבו את זה עם ביונסה ועם להיטים יורודאנס טראשיים, ואני ארקוד כאילו אף אחד לא מסתכל”.


אחרי שש שנים בהן הם מנגנים מוזיקה ישראלית בוינה, זהו שיתוף הפעולה הראשון של הליין עם ישראל.

“כל קיץ אני מגיעה למצעד בת”א ופסטיבל הסרטים הגאה, והרחובות נותנים תחושה של בית”, אומרת אורסולה, “לשנינו יש המון חברים כאן ולהביא את הבייבי שלנו לעיר הזו מרגיש כמו חזרה הביתה. כשפורום התרבות האוסטרי בת”א בדק איתנו אם הקיבוץ יכול להתקיים בת”א, שמחנו מאד על ההזדמנות הזו”.

“ליין הקיבוץ הוינאי עושה עליה”, מסכם סטפן, “אנחנו מתרגשים מהחיבור עם דג’יי גיא לנץ מהפופרינג ללילה בלתי נשכח”.

מתאמים בין הקהילות בתל אביב ובוינה

אירוח המסיבה של ליין הקיבוץ בתל אביב מתקיים ביזמת ובחסות פורום התרבות האוסטרי בתל אביב, המשמש כפלטפורמה לשיתופי פעולה תרבותיים, אמנותיים ומדעיים ומקיים אירועים בתחומים שונים כגון מוזיקה, ספרות וקולנוע, ארכיטקטורה, ציור וצילום.

הפורום בתל אביב הוא חלק מרשת של 29 פורומים ב-27 מדינות והוא מתרכז בשיתופי פעולה עם שותפים מקומיים.

“בכל שנה תומך הפורום בכ-200 פעילויות וארועים”, מסבירה לאוני זלצמן מפורום התרבות האוסטרי בת”א, “מתערוכות וקונצרטים, דרך ערבי ספרות, השקות ספרים, מופעי תאטרון ומחול, הקרנות סרטים, פסטיבלי קולנוע ומסיבות, בהם לוקחים חלק כ-300 אמנים החיים או יוצרים באוסטריה”.

צילום: © Daniel Weber and © Warda

היכן עלה הרעיון הזה להביא ליין וינאי לת”א?
“יצא לי להיות במסיבות של ליין הקיבוץ בוינה מספר פעמים בעבר. אחרי המסיבה האחרונה חשבתי לעצמי מדועי לא לארגן מסיבה כזו בלב העיר תל אביב, במקום שבו הסצנה הלהט”בית שוקקת והאננים אוהבים לבלות. הקיבוץ מגדיר את עצמו כ”מקדש הדיסקו הלא כשר”, הגדרה שמתאימה באופן מושלם לעיר תל אביב.”

איך הפורום יכול לקדם את התקשורת בין הקהילות הלהטביות של שתי הערים?
“הפורום משמש כפלטפורמה, וזה כבר זמן רב שאנו מתאמים בין שתי הקהילות הלהט”ביות בתל אביב ובוינה על יד ארגון ארועים שונים ובתמיכתנו בפעילויות להט”ביות. הבאת הליין הקיבוץ לתל אביב זה רק צעד אחד נוסף במשימה הזו”.


הקיבוץקלאב בת”א | יום שבת 10.3.18 החל מהשעה 21:00 | הבוטלג – קינג ג’ורג’ 48 ת”א | הכניסה חופשית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן